ایجاد ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی اشتغال در روستاها
ایجاد ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی اشتغال در روستاها
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با اشاره به ایجاد ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در روستاهای کشور و اختصاص خط اعتباری به این صندوق‌ها، از هدف‌گذاری ایجاد ۱۰۰۰ صندوق جدید در سال جاری خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد اصغر نوراله‌زاده با بیان اینکه در سه ماهه امسال ۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نزدیک به ۲۸۰ میلیارد تومان از این تسهیلات در حوزه اشتغال بوده است، اظهار داشت: بخشی از این تسهیلات به ۳ هزار طرح اشتغالزا در روستاها پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به طرح تأسیس ۱۰۰۰ صندوق خرد محلی در روستاها ادامه داد: طی سه سال گذشته، ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در ۱۸۰۰ روستای کشور تأسیس شده که برای سال ۹۸ نیز تأسیس ۱۰۰۰ صندوق دیگر در روستاهای کشور هدفگذاری شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، درباره عملکر صندوق‌های خرد محلی گفت: این صندوق‌ها نهادهای تأمین مالی محلی هستند که در روستاها بین ۲۰ تا ۵۰ نفر عضو این صندوق‌ها هستند که این افراد، در حوزه‌های تسهیل گیری و توانمندسازی به مدت ۶ ماه در بخش‌های نحوه تصویب و تأیید طرح‌ها، پرداخت تسهیلات و نحوه محاسبه کارمزد آموزش می‌بینند.

نوراله زاده با بیان اینکه خط اعتباری و تسهیلات در اختیار صندوق‌های خرد محلی قرار می‌گیرد تا این تسهیلات را به اعضای خود پرداخت کنند، گفت: تسهیل گران در صورتی که تسهیلات این صندوق‌های محلی را در جهت برنامه‌های اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید به اعضای خود پرداخت کنند، بعد از ۶ ماه خط اعتباری جدید به آنها اختصاص می‌یابد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره حمایت از کسب و کارهای نو و استارت آپ ها اظهار داشت: صندوق بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد، تاکنون از بین ۱۸۰ طرح معرفی شده، تسهیلات حدود ۱۱۰ طرح استارتاپی را پرداخت کرده است.

نوراله زاده گفت: با توجه به اینکه این طرح‌ها از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده است، دیگر توسط صندوق مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و فقط از متقاضیان در قبال پرداخت تسهیلات، تضمین‌های لازم دریافت می‌شود.

  • منبع خبر : مهر