بازار آهن تحت تاثیر نرخ ارز است
بازار آهن تحت تاثیر نرخ ارز است
روز گذشته دلار وارد کانال 26 هزار تومان شد و تا این ساعت (لحظه درج خبر) روی نرخ 26.500 تومان به فروش می رسد. در بازار آهن خبرها از ثبات ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد   روز گذشته دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و تا این ساعت (لحظه درج خبر) روی نرخ ۲۶٫۵۰۰ تومان به فروش می رسد. در بازار آهن خبرها از ثبات قیمتی و بعضا افزایش قیمت برخی از محصولات خبر می دهد.”بازار آهن تحت تاثیر نرخ ارز است”

شایان ذکر است قرار گرفتن مجدد دلار در مسیر صعودی ناشی از افزایش تنش ایران با رژیم صهیونیستی و احتمالاتی مبنی بر درگیری های غیر مستقیم دریایی است. فی الواقع شاخص های اقتصادی نشان دهنده ادامه کاهش ارزش ریال در برابر دلار در کوتاه مدت است.

در شرایط فعلی چنانچه بازارساز اندکی کم کاری کند و یا آنچنان که انتظار می رود حضور نداشته باشد یا چرخه تحریمی ارز وارد کانال جدیدی شود باز هم قیمت ها صعودی خواهد شد. می توان اظهار داشت که دو روند کاهشی قیمت جهانی و قیمت پایه محصولات در بورس کالا رویت می شود اما بازار به سیگنال افزایش قیمت تمایل بیشتری نشان می دهد، البته به دلیل نبود خریدار و مصرف کننده شاهده ریز فروشی هایی هستیم.

به دلیل مشکلات واحدهای تولید کننده و کاهش صادرات به دلیل قطعی های مستمر برق تامین ارز نسبت به قبل برای کشور سخت تر شده است و دولت هم در حال حاضر در حال نقل و انتقالات است و تا به طور کامل سکان دار شود کارها بلاتکلیف می ماند. این نوسانات و برهم خوردن توازن کار دولت جدید را پیچیده تر خواهد کرد چرا که هرچه قیمت ها صعودی تر باشد  در مذاکرات به چانه زنی و تلاش بیشتری نیاز است.

چنانچه بازار ساز به سرعت وارد عمل نشود و ارز وارد کانال قیمتی جدیدی گردد بازگشت آن کار ساده ای نخواهد بود و در حال حاضر دولت نیز کار خاصی در این زمینه انجام نمی دهد مگر آنکه ریاست جمهوری در پشت پرده دستوراتی صادر نماید. “بازار آهن تحت تاثیر نرخ ارز است

با بررسی قیمت روزانه آهن آلات مشاهده می شود که در روز گذشته قیمت میلگرد افزایشی در حدود ۵۰ تا ۲۵۰ تومان را لمس کرد و بعضا برخی مبادی فروش با ثبات قیمتی فعالیت داشتند متاسفانه تعداد فروشندگان بازار میلگرد کاهش پیدا کرده و بازار چشم انتظار خریدار است.

تمامی فروشندگان نبشی و ناودانی ثبات قیمت نبشی و قیمت ناودانی را ثابت لحاظ کردند. در بازار تیرآهن نیز اکثریت مبادی فروش ثبات قیمت تیرآهن را اعمال داشتند و شاخه های پر فروش ذوب آهن نیز کاهشی در حدود ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان را لحاظ کردند. در بازار پروفیل نیز مبادی فروش ثبات قیمت پروفیل را لحاظ کردند و تنها یک شرکت افزایش قیمتی را اعمال نمود.

  • منبع خبر : ایران جیب