بازار رمزارزها قرمز پوش شد
بازار رمزارزها قرمز پوش شد
مشهورترین رمزارز جهان، بیت‌کوین، امروز به دنبال افت قابل توجه، وارد کانال ۳۳هزار دلاری شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به گزارش بلومبرگ، روز سه‌شنبه بیت کوین به پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر سقوط کرد و برخی از تحلیلگران با اشاره به موضوع برگرداندن باج شرکت کلونیال پایپلاین که به عاملان حمله سایبری داده شده بود، اذعان داشتند که رمزارزها نیز از کنترل دولت خارج نیستند.” بازار رمزارزها قرمز پوش شد

بزرگترین رمزارز امروز حدود ۷درصد سقوط تجربه کرد و به ۳۳هزار و ۱۰۰دلار رسید. شاخص گسترده‌تر Bloomberg Galaxy Crypto نیز ۱۰درصد افت کرد.

ایالات متحده تقریبا تمام بیت‌کوین‌هایی را که به عنوان باج به عاملان حمله سایبری به شرکت کلونیال پایپلاین در ماه گذشته پرداخت شده بود بازگرداند که نشان می‌دهد اجرای قانون حتی خارج از مرزهای کشور نیز قادر به تعقیب مجرمان آنلاین است.

در همین حال، نگاه استراتژیست‌ها به سطح تکنیکال اصلی برای بیت کوین بود. ایپک ازکاردسکایا، تحلیلگر ارشد در Swissquote اذعان داشت: “پشتیبانی عمده قیمت در سطح ۳۰هزار دلاری است و سقوط به زیر این قیمت می‌تواند فروش بیت‌کوین را در کوتاه مدت تسریع کند.”

هالی از Oanda اظهار کرد که شکستن خط مقاومتی ۳۰هزار دلاری می‌تواند منجر به ایجاد یک خط حمایتی جدید شود. ریچ راس از Evercore ISI بیان کرد که احتمال دارد شاهد خط حمایتی آزمایشی در کانال ۲۹هزار دلاری نیز باشیم.

با این حال، بیت‌کوین هنوز در سال جاری ۱۴درصد افزایش را تجربه کرده اما این رمزارز از بالاترین قیمت خود یعنی ۶۵هزار دلار در اواسط ماه آوریل، افت شدیدی را داشته که شاهد بیشترین افت در میان سایر رمزارزها بوده است.

میزان فروش به دلیل بازخواست ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در خصوص مصرف بالای انرژی توسط سرورها نیز تشدید شد. همچنین قوانین سخت‌گیرانه شرایط بازار را بدتر کرد. بازار رمزارزها قرمز پوش شد

ویجای عیار، رییس صرافی رمزارزها در Luno Pte در آسیا-اقیانوسیه گفت: “این ارز مجازی – که در طول سال گذشته بیش از سه برابر شده، اکنون تب و تاب خود را از دست داده که ممکن است چندین ماه طول بکشد.”

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین