بازار فرش ایران در چین و سایر کشورها را احیا می‌کنیم
بازار فرش ایران در چین و سایر کشورها را احیا می‌کنیم
رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به احیای میز فرش کشورها در مرکز فرش ایران گفت: این میزها را با هدف توسعه صادرات بازار فرش چین و سایر کشورها را احیا می کنیم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه قرار است میز فرش کشورهای مختلف از جمله چین در مرکز ملی فرش ایران احیا شود، گفت: هدف از احیای میز فرش، ایجاد بازارهای جدید برای صادرات فرش ایران است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه یکی از اهداف ما در توسعه صادرات فرش احیای بازار فرش چین است، افزود: تعداد میلیاردهای چین و افرادی که ثروت آنها در این کشور به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافته از ۱۳۰ نفر در سال ۲۰۰۹ به ۲۵۱ نفر در سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است و براین اساس چین دومین کشور دنیا از نظر تعداد میلیاردها محسوب می‌ شود.

وی افزود: بازار خرده‌فروش داخلی این کشور در سال ۲۰۱۲ بیش از ۳٫۲ تریلیون دلار ارز داشته که در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

دست‌پاک با تاکید بر اینکه بازار کالاهای تجملاتی در چین به سرعت در حال افزایش است، گفت: این کشور بیش از ۲۷ درصد از سهم جهانی این کالاها را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به کاهش تولید فرش دستباف در چین بیان داشت: این موضوع فرصت مناسبی را برای صادرات فرش ایرانی به این کشور فراهم می کند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان داشت: صادرات فرش دستباف چین در سال ۲۰۱۷ معادل ۵۹٫۴ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۶ معادل ۷۸٫۳ میلیون دلار بوده است.

وی بیان داشت: صادرات فرش دستباف ایران به در سال ۲۰۱۷ معادل ۳٫۷ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۶ معادل ۳٫۷ میلیون دلار بوده است.

دست‌پاک اظهار داشت: در مجموع کشور چین با جمعیتی حدود یک و نیم میلیارد نفر و درآمد سرانه بالغ بر ۱۰۰۰۰ دلار یکی از کشورهای مهم به عنوان مقصد صادرات فرش ایران محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در مجموعه سیاست‌های مرکز ملی فرش ایران احیای دوباره میز فرش کشورها از جمله کشور چین، تعامل تنگاتنگ با اتاق کشورها به منظور شناسایی دقیق‌تر کشورها و سرلوحه قرار دادن مطالعات تحقیقاتی بیشتر از شهرهای مختلف چین برای ورود به بازار، در دستور کار قرار گرفته است.

  • منبع خبر : فارس