بازگشت دو کشتی متوقف شده ایرانی در بندر برزیل پس از پایان سوخت‌گیری
بازگشت دو کشتی متوقف شده ایرانی در بندر برزیل پس از پایان سوخت‌گیری
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح آخرین وضعیت دو کشتی متوقف شده ایرانی در بندر برزیل، از آغاز سوخت‌رسانی به این کشتی‌ها توسط شرکت دولتی سوخت‌رسان برزیل خبر داد و اعلام کرد که پس از پایان عملیات سوخت رسانی، این دو کشتی برزیل را به مقصد ایران ترک می‌کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد جلیل اسلامی در ارتباط با آخرین وضعیت دو کشتی باری “باوند” و “ترمه” که به دلیل عدم سوخت رسانی توسط شرکت دولت سوخت رسانی برزیل در یکی از بنادر این کشور دچار توقفی دو ماه شده اند، اظهار کرد: پیرو پیگیری‌های عملیاتی و دیپلماتیک صورت گرفته توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ‌ سازمان بنادر و دریانوردی و نیز وزارت امور خارجه، پس از دریافت حکم دادگاه مبنی بر لزوم ارائه سوخت این شرکت سوخت رسان برزیلی، عملیات سوخت رسانی به کشتی‌های فوق از صبح امروز (شنبه) آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از پایان عملیات سوخت گیری کشتی های باوند و ترمه بندر برزیل را به مقصد بنادر ایران ترک خواهند کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این که کشتی‌های باری باوند و ترمه به دلیل عدم ارائه سوخت توسط شرکت دولتی سوخت رسان برزیلی در بندر این کشور متوقف شده بودند، اظهار کرد: علت عدم سوخت رسانی تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه دولت آمریکا بود و پیش از این اتفاق برای کشتی‌های مذکور، تردد به صورت معمول انجام می‌شد و مشکلی در این رابطه وجود نداشت.

به گفته اسلامی، این دو کشتی تحت پرچم ایران و متعلق به شرکت  کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با ارائه سوخت ناوگان تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در بنادر برزیل پیگیری‌های لازم را صورت خواهد داد تا کشتی‌های تحت پرچم کشور در تردد با مشکلی مواجه نشوند.

از حدود دوماه قبل دوکشتی باری “باوند” و “ترمه” به دلیل عدم سوخت رسانی توسط شرکت دولتی سوخت رسان پتروبراس، ‌ در بندر پاراناگوا برزیل متوقف شده بودند.

  • منبع خبر : ایسنا