بازگشت پژو ۲۰۰۸ به خط تولید + قیمت جدید
بازگشت پژو ۲۰۰۸ به خط تولید + قیمت جدید
اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو درباره وضعیت تولید این شرکت در تیرماه نشان می دهد بار دیگر پژو 2008 به خطوط تولید این خودروساز برگشته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  اطلاعات مالی منتشر شده از سوی ایران خودرو برای تیر ماه نشان می دهد پژو ۲۰۰۸ به خط تولید این شرکت برگشته و قیمت کارخانه ای آن نیز ۷۱۲ میلیون تومان در ماه گذشته بوده است.”بازگشت پژو ۲۰۰۸ به خط تولید

آخرین بار این محصول پسابرجامی در دی ماه ۹۹ در خطوط تولید این خودروساز دیده شده بود.
تیک آف ۲۰۰۸ در جاده مخصوص

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو در سایت کدال این خودروساز طی تیرماه امسال  ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرده است.

تولید این تعداد خودرو در حالی توسط آبی های جاده مخصوص انجام شده است که این خودروساز در سال گذشته  توانست تنها ۱۸۱ دستگاه از این محصول کراس اوور را عملیاتی کند.

بنابراین خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص طی تیرماه حدود ۵۷ درصد کل پژو ۲۰۰۸ را که سال گذشته تولید کرده بود را در خطوط تولید خود نهایی کرده است.

پژو ۲۰۰۸ مدال اولین محصول پسابرجامی صنعت خودرو را بر سینه دارد.

غول آبی جاده مخصوص خطوط تولید این محصول را در اسفندماه ۹۵ نصب کرد اما  تولید این خودرو را از اردیبشهت ماه سال ۹۶ آغاز کرد.

ایران خودرویی ها در آن مقطع برنامه ریزی کرده بودند تا در فاز اول سالانه ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید کنند.

آبی های جاده مخصوص در تیرماه ۹۶ برای اولین بار پیش فروش این محصول را برگزار کردند. طی این پیش فروش تعداد ۱۶ هزار دستگاه از این محصول پسابرجامی پیش فروش شد.

اما خروج ایالات متحده آمریکا از برجام در اردیبشهت ماه ۹۷ و بازگشت تحریم های صنعت خودرو در نیمه مرداد ماه همان سال سبب شد تا تولید این محصول و تحویل ۱۶ هزار پژو ۲۰۰۸ پیش فروش شده با اما و اگرهایی همراه باشد.

به هر حال ایران خودرو به تعهد خود عمل کرد و تا پیش از تیرماه امسال در مجموع ۱۶ هزار و ۱۳۸ دستگاه از این خودرو را در خطوط تولید خود تکمیل کرد.

با توجه به تولید ۱۰۳ دستگاهی در اولین ماه از تابستان ۱۴۰۰ مجموع تولید این خودرو به ۱۶ هزار و ۲۴۱ دستگاه می رسد.

بنابراین مشاهده می شود که آبی های جاده مخصوص ۲۴۱ دستگاه بیش از تعهد خود نیز پژو ۲۰۰۸ تولید کردند.

ایران خودرویی ها هر دستگاه  پژو ۲۰۰۸ تولیدی خود در تیرماه امسال را به قیمتی حدود ۷۱۲ میلیون تومان فروخته اند.

این در حالیست که آبی های جاده مخصوص پیش تر این خودرو را در پیش فروش های خود با قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان به خریداران تحویل می دادند.

در خصوص فروش این خودرو یک نکته وجود دارد و آن نحوه فروش است. بررسی ها نشان می دهد ایران خودرو برای فروش این تعداد خودرو در تیر هیچ فراخوان،طرح فروش یا اطلاعیه ای صادر نکرده است. به بیان ساده ایران خودرو این تعداد پژو ۲۰۰۸ را بدون اعلام قبلی فروخته و مشخص نیست این خودروها به چه کسی و در چه قالبی تحویل داده شده است. ظاهرا این خودرو برجامی یواشکی فروش رفته است.

  • منبع خبر : ایران جیب