بانک جهانی پیش‌بینی قبلی خود از رشد منفی اقتصاد ایران را تعدیل کرده است
بانک جهانی پیش‌بینی قبلی خود از رشد منفی اقتصاد ایران را تعدیل کرده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) تصریح کرد که تحلیل‌هایی از توقف بخش تولید وجود داشت اما با همت صنعتگران، تولید پابرجاست و به همین دلیل بانک جهانی پیش‌بینی قبلی خود از رشد منفی اقتصاد ایران را تعدیل کرده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با توجه به نامگذاری دهم تیرماه با عنوان “روز ملی صنعت و معدن”، مراسم مربوط به این روز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از فعالان بخش خصوصی از صبح امروز در سالن اجلاس سران آغاز شده است.

در این مراسم رضا رحمانی – وزیر صنعت، معدن و تجارت – با بیان اینکه صنعتگران در سال گذشته جهادی عمل کردند، گفت: با توجه به مشکلات مربوط به نقل و انتقالات مالی و اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها در بخش‌های مختلف، تحلیل‌هایی مبنی بر توقف (بخش) تولید ما تا پایان سال گذشته وجود داشت اما به همت صنعتگران علی‌رغم همه مشکلات، تولید پابرجا است.

وی افزود: همچنین بانک جهانی که رشد اقتصادی منفی شش درصد را برای ایران پیش‌بینی کرده بود با مشاهده همت صنعتگران پیش‌بینی خود را به حدود منفی دو درصد تغییر داد.

وزیر صمت با بیان اینکه سخت‌ترین روزها گذشته و صنعتگران راهکارهایی برای مقابله با تحریم‌ها ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: شاه بیت کار وزارت صمت در سال گذشته، حفظ تولید موجود بود اما امسال علاوه بر حفظ تولید، نهضت ساخت داخل و فعال‌سازی معادن نیز آغاز شده است.

  • منبع خبر : ایسنا