باید کار را در عمل دید
باید کار را در عمل دید
رئیس کل بانک مرکزی به مدیران شبکه بانکی توصیه کرد با مشتریانی که به سبب شیوع کرونا دچار مشکل در کسب و کار شده‌اند، دستور مساعدت داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی نوشت: ذکر دو نکته را ضروری می‌دانم. روز گذشته به مدیران محترم بانکی توصیه‌ای را برای مساعدت و همراهی با مشتریانی که به سبب شیوع کرونا دچار مشکل در کسب و کار خود شده‌اند کردم. بنده هم می‌دانم که توصیه کافی نیست، بلکه قصدم طرح اهمیت موضوع بود. قطعاً تصمیمات لازم در این مورد طی دستورالعملی ابلاغ خواهد شد. “باید کار را در عمل دید”

در خصوص کانال مالی معروف به سوئیس، طبق اعلام سفیر سوئیس، ظاهراً دولت آمریکا معافیت لازم در مورد استفاده بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی ایران را برای تأمین واردات کالاهای اساسی و دارو صادر کرده است. باید روند کار را در عمل دید. تاکنون نیز دولت آمریکا غیرقانونی و با اعمال فشار به کشورها، منابع بانک مرکزی را مسدود کرده است.

کریم همتی در نشست خبری در وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت از هر کانالی که برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران باز شود استقبال و از آن استفاده می کند و هر مقدار بتواند از این کانال نیز برای تامین بیماران به خصوص افراد مبتلا به سرطان و بیماری های صعب العلاج استفاده می کند اما این کانال مشکل اساسی تامین داروی مورد نیاز بیماران کشور و انتقال ارز برای خرید دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران را حل نمی کند.

وی گفت: باید تحریم های ظالمانه آمریکا برای تبادلات مالی به منظور تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران برطرف شود.

هفته گذشته دولت سوئیس اعلام کرد با هماهنگی وزارت خزانه داری آمریکا یک کانال مالی جدید برای خرید و انتقال دارو به ایران و مراودات مالی در این زمینه راه اندازی شد.

  • منبع خبر : فارس