با کمترین سرمایه گذاری در حوزه فرش دستباف می توان ارزش افزوده ایجاد کرد
با کمترین سرمایه گذاری در حوزه فرش دستباف می توان ارزش افزوده ایجاد کرد
رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به برگزاری یک نشست تخصصی در رابطه با اشتغال و توسعه کار آفرینی در روز پنجم نمایشگاه فرش دستباف، گفت: ۲ میلیون نفر در حوزه فرش دستباف فعالیت می کنند و با کمترین سرمایه گذاری در این بخش می توان ارزش افزوده ایجاد کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فرشته دست پاک امروز در نشست خبری برنامه های مرکز ملی فرش دستباف ایران در بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف گفت: فرش کالایی ۱۰۰ درصد ایرانی است و از انجا که امسال با عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است بنابراین در طول برگزاری این نمایشگاه برنامه های ویژه ای داریم.

رییس مرکز ملی فرش ایران بیان داشت: روز نخست این نمایشگاه که از سوم شهریور اغاز می شود با نام فرش دستباف و رونق تولید و روز دوم با عنوان فرش دستباف اینده و صلح جهانی و روز سوم یعنی پنجم شهریور با عنوان فرش دستباف و هویت تاریخی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح نمایشگاه با حضور رییس جمهور یا معاون ریسس جمهور خواهد بود بیان داشت: روز چهارم نمایشگاه با عنوان فرس دستباف هنر زنان سرزمین مادری و روز پنجم با عنوان فرش دستباف و تجارت جهانی و روز ششم با عنوان فرش دستباف توسعه پایدار و در نهایت هم روز هفتم با عنوان فرش دستباف نگاره ای از بهشت نامگذاری شده است.

دست پاک بیان داشت : در هر رو برنامه های ویژه ای از جمله نشست های تخصصی در زمینه صادرات، کار افرینی و همچنین برگزاری نشست هایی با موضوع استارت اپ ها با موضوع بهبود فن اوری در فرایند تولید خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری یک نشست تخصصی در رابطه با اشتغال و توسعه کار افرینی در روز پنجم نمایشگاه، گفت: ۲ میلیون نفر در حوزه فرش دستباف فعالیت می کنند و با کمترین سرمایه گذاری در این بخش می توان ارزش افزوده ایجاد کرد.

  • منبع خبر : فارس