با ۳۵۰ میلیون تومان در تهران خانه بخرید!/ ارزان‌ترین گزینه‌های مسکن در پایتخت
با ۳۵۰ میلیون تومان در تهران خانه بخرید!/ ارزان‌ترین گزینه‌های مسکن در پایتخت
صعود بی‌سابقه قیمت مسکن بسیاری را از خانه‌دار شدن در پایتخت ناامید کرده است و همین مساله به سیر مهاجرت تهرانی‌ها دامن زده است اما هنوز هم می‌توان خانه‌هایی با نرخ مناسب‌تر در پایتخت پیدا کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران میانگین هر مترمربع مسکن در تهران به حدود ۳۰ میلیون تومان رسیده است.” با ۳۵۰ میلیون تومان در تهران خانه بخرید!”

آخرین گزارش‌های این مرکز نشان می‌دهد که میانگین بهای هر مترمربع ملک در تیر ماه ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده که این رقم بالاترین قیمتی است که تاکنون برای مسکن در تهران ثبت شده است.

پیش از این بالاترین نرخ مسکن در اسفند سال گذشته ثبت شده بود که بهای آن به ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

تقویت امیدها به احیای برجام در ماه‌های ابتدایی امسال باعث شد که قیمت مسکن اندکی کاهش داشته باشد و به زیر ۳۰ میلیون تومان برسد اما این مساله دوام چندانی نداشت و از تیر ماه دوباره میانگین قیمت هر مترمربع مسکن به ۳۰ میلیون تومان رسید.

با وجود این، هنوز هم در تهران خانه‌هایی با قیمتی حدود یک سوم این نرخ‌ها پیدا می‌شود. هرچند که کیفیت این خانه‌ها چندان مناسب نیست و اغلب خانه‌های قدیمی هستند.

به عنوان مثال در حال حاضر در خیابان آزادی، محله فلاح یک آپارتمان ۵۴ متری با عمر بنای ۱۸ سال متری ۱۰میلیون و ۱۸۵ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

در منطقه خزانه و در خیابان محمدی هم آپارتمانی ۱۴ سال ساخت متری ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان آگهی شده و در منطقه یافت‌آباد هم آپارتمان‌های قدیمی با همین بازه قیمت به فروش می‌رسند.

در شهرری هم قیمت هر مترمربع خانه قدیمی ۲۱ سال ساخت بین ۱۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

اگر مبنا را ارزان قیمت‌ترین خانه‌های تهران با بهای متری ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بگیریم برای خرید یک آپارتمان ۶۰ متری باید حداقل ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان پول داشت که زوجین می‌توانند ۲۴۰ میلیون تومان را به صورت وام از بانک مسکن دریافت کنند.

امکان خرید وام به صورت اوراق تسهیلات مسکن و دریافت وام ظرف حدود یک هفته تا ۱۰ روز فراهم است.

با این حساب برای خرید ارزان‌ترین خانه‌های تهران باید حداقل حدود ۳۵۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان پول نقد فراهم کرد.

هرچند که باید تاکید کرد خانه‌های کوچک متراژ تهران متقاضیان زیادی دارد و پیدا کردن یک آپارتمان نقلی در پایتخت دشوار است.

  • منبع خبر : تجارت نیوز