برای ثبت‌ اموال خود فرصت نکرده‌ام
برای ثبت‌ اموال خود فرصت نکرده‌ام
رئیس کل بانک مرکزی درباره راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مدیران و مسؤولان، گفت: برای ثبت‌ اموالم هنوز فرصت نکرده‌ام.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مدیران و مسئولان، برای ثبت نام در سامانه یاد شده اظهار داشت: برای ثبت‌ اموالم هنوز فرصت نکرده‌ام.

 غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد سال جاری از تصویب، ابلاغ و اجرایی شدن «آیین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران» از سوی رئیس قوه قضائیه خبر داد.

پس از تلاش و کار کارشناسی قوه قضائیه، مراسم رونمایی از سامانه «ثبت دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران» به آدرس https://residegi.adliran.ir با حضور شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه روز یکشنبه ۳۱ شهریور برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به فعال شدن سامانه ثبت‌ اموال مسئولان اظهار کرد: همانگونه که در آغاز دوره مسئولیت جدید، ریاست قوه قضاییه وعده داده بود که سازو‌کار اجرای قانون نحوه رسیدگی به اموال و دارایی‌های مقامات و مسئولان را عملیاتی و اجرایی کند، ابتدائا آیین نامه این قانون تنظیم شد و در آیین نامه آن پیش بینی شد که ظرف دوماه سامانه ثبت اموال و دارایی‌هایی مقامات و مسئولان از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بارگذاری و آماده ثبت اطلاعات و اموال مشمولان قانون شود.

وی افزود: این سامانه از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مهیا و بارگذاری شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه فرآیند جامع این سامانه در چهار گام تعریف شده است، گفت: گزارشِ گام اول این سامانه که امکان ثبت نام و درج اموال و دارایی‌های افراد را شامل می‌شود، در جلسه امروز مسئولان عالی قوه قضاییه ارائه شد.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: مقرر شد از گام اول سامانه بهره‌برداری شود و البته برای ارتقاء گام اول و اجرای گام‌های بعدی و و فراهم شدن امکان دسترسی بهتر مقامات ذیربط به سامانه، مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه حسب دستور ریاست قوه قضاییه اقدامات تکمیلی در این مورد انجام دهد و گزارش آن را به صورت مبسوط در جلسه بعدی شورای عالی قوه قضاییه ارائه نماید.

اسماعیلی تصریح کرد: این اقدام بخشی از اجرای قانون و از جمله وعده‌های عملی شده ریاست قوه قضاییه و در زمره موضوعات مطروحه و مصوبات جلسات شورای عالی قوه قضاییه بود.

  • منبع خبر : فارس