برای پرداخت مالیات مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید
برای پرداخت مالیات مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید
دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به سوء استفاده برخی افراد شیاد از طریق ایجاد سایت‌های جعلی اخذ مالیات و دستیابی به اطلاعات کارت‌های بانکی مودیان، هشدار داد که مودیان مالیاتی مراقب شگرد این کلاهبرداران در فضای مجازی باشند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عباس بهزاد با بیان اینکه برخی از جرایم رایانه‌ای با تکیه بر اصول مهندسی اجتماعی و بکارگیری صفحات جعلی به منظور القای تفکر به کاربران در راستای انجام اقدامات مورد نظر مهاجمان سایبری انجام می‌پذیرد، گفت: اخیرا مشاهده شده برخی از این جرایم در فضای مجازی توسط ثبت کنندگان آگهی در سایت‌های همچون دیوار و غیره، تحت عنوان اخذ مالیات انجام می‌گیرد؛ به گونه‌ای که این آگهی ها، مودیان مالیاتی را به سایت های جعلی پرداخت مالیات هدایت کرده و نهایتا اطلاعات کارت های بانکی ایشان مورد سوء استفاده قرار می گیرد.”برای پرداخت مالیات مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید”

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه کلیه امور مربوط به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: بر این اساس، هر گونه واریز مالیات از طریق شیوه هایی به جز دستگاه های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی و درگاه های الکترونیکی اینترنتی سازمان ( tax.gov.ir ) یا مراجعه به شعب بانکها، غیرقانونی بوده و حاکی از شگردهای کلاهبرداری است.”برای پرداخت مالیات مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید”

   به منظور تسهیل در دریافت اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق و جلب رضایت مودیان محترم مالیاتی و کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان، سازمان امور مالیاتی اقدام به طراحی و پیاده سازی سیستم مکانیزه مالیات بر درآمد حقوق نموده است.

در این سیستم اطلاعات پرداخت کنندگان و دریافت کنندگان حقوق و میزان حقوق و مزایای پرداختی و مالیات مرتبط بر آن به شکل فایل الکترونیکی از مودی دریافت و در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی ذخیره می گردد. به همین منظور مودی می تواند با ورود اطلاعات در نرم افزاری که توسط سازمان امور مالیاتی ارایه می شود فایل الکترونیکی مورد نظر را تولید و به واحد امور مالیاتی ارایه نماید و یا با استفاده از سیستم های نرم افزاری موجود خود، اقدام به تهیه فایل الکترونیکی با قالب مورد نظر سازمان نماید.

توضیحات :

۱. به اطلاع مودیان محترم می رساند این نرم افزار صرفا جهت ایجاد اطلاعات الکترونیکی لیست حقوق می باشد و بعنوان سیستم حقوق و دستمزد قابل استفاده نیست.

۲. شرکتهایی که فایلهای مورد نظر را توسط نرم افزار اختصاصی خود تولید می نمایند(طبق فرمت مورد تائید سازمان در دفترچه راهنمای تهیه فایل الکترونیکی)، از این نرم افزار جهت کنترل صحت اطلاعات و چاپ خلاصه لیست استفاده نمایند. تا در صورت وجود خطا قبل از مراجعه به واحد مالیاتی مربوطه ار آن مطلع گردند.

  • منبع خبر : ایسنا