بررسی بودجه سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰
بررسی بودجه سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره بررسی بودجه سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ گفت: بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت غلتان بررسی می‌شود، به این معنا که اگرچه برنامه بودجه دوسال با یکدیگر بررسی می‌شود اما عددی که برای ۱۴۰۰ تصویب خواهد شد، بودجه مصوب دولت نیست.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه بودجه سال ‌۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت دوساله به مجلس ارسال می‌شود، گفت: بودجه به صورت دو ساله به مجلس ارسال نمی‌شود، در واقع زمانی که بودجه سال ۹۹ در حال تصویب است، بودجه ۱۴۰۰ را نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و سال آینده نیز در فصل بررسی بودجه، علاوه بر اینکه بودجه ۱۴۰۰ تصویب می‌شود نگاهی نیز به بودجه سال ۱۴۰۱ خواهد شد.

بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت غلتان بررسی می‌شود

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت غلتان بررسی می‌شود، به این معنا که اگرچه برنامه بودجه دوسال با یکدیگر بررسی می‌شود اما عددی که برای ۱۴۰۰ تصویب خواهد شد، بودجه مصوب دولت نیست، در واقع بودجه دوساله بررسی می‌شود تا مشخص شود در سال‌های آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این پرسش که بررسی‌بودجه ۱۴۰۰ در سال جاری آیا همان اعتباری است که  در برنامه ششم توسعه برای آن پیش بینی شده؟ گفت: بله؛ در واقع بودجه سال ۹۹ در مجلس تصویب می‌شود اما تنها شیوه عملیاتی شدن بودجه ۱۴۰۰ بررسی خواهد شد، و بطور طبیعی در سال آینده بودجه ۱۴۰۰ تصویب می‌شود و بودجه سال بعدش که ۱۴۰۱ است، بازبینی خواهد شد که این امر مغایرتی با قانون اساسی ندارد.

پیش از این نوبخت ضمن تشریح آخرین چکش کاری‌های مجلس بر الحاقیه اصلاح ساختار بودجه ریزی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد ایران و دستور مقام معظم رهبری ملزم به نگاهی بلند مدت و ۲ ساله به نحوه بودجه ریزی هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید در کنار تعیین تکلیف بودجه سال ۹۹، برآوردهای بودجه ۱۴۰۰ نیز انجام می‌شود، به این معنا که اگر اعتبارات موردنیاز اجرای برخی طرح‌ها در سال آینده به دلیل کمبود منابع، کمتر تخصیص یابد این کمبودها در سال ۱۴۰۰ جبران می شود.
  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین