بررسی رشد اقتصادی چین در وضعیت فعلی
بررسی رشد اقتصادی چین در وضعیت فعلی
بررسی رشد اقتصادی چین در سه ماهه اخیر به شرح زیر است:

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به گفته اد هایمن ، اقتصاددان ارشد ، رشد تولید ناخالص داخلی چین در این سه ماه ۰٪ خواهد بود .اد هایمن، رئیس ISI Evercore گفت که به دلیل ویروس کشنده کرونا، چین در سه ماهه اول رشد اقتصادی نخواهد داشت.

بازار بورس در روز جمعه رشد منفی داشت ,”هنوز نگرانی در مورد ویروس وجود دارد. رشد تولید ناخالص داخلی تیم ما برای سه ماهه اول صفر است … چین واقعاً در حال کند شدن است و مطمئناً مردم را نگران می کند.”

هایمن ، که بیش از سه دهه در نظرسنجی سالانه سرمایه گذار نهادی در رده بندی اقتصاد برتر قرار گرفته است، گفت: ویروس سریع در حال گسترش تأثیر زیادی در اقتصاد ایالات متحده نخواهد گذاشت.

هیمن گفت: ” ، تجارت مهم است. مردم بیرون نمی روند. آنها خرید نمی کنند ، و این همان چیزی است که به چین آسیب می رساند. ”

در میان جنگ تجاری با ایالات متحده ، اقتصاد چین در سال ۲۰۱۹ با ۶٫۱٪ رشد داشت، کمترین سرعت آن از سال ۱۹۹۰ به بعد .هفته گذشته ترس از وقوع ویروس کرونا باعث مختل شدن بازارهای مالی اقتصاد جهانی شد و میانگین صنعتی داو جونز با افت بیش از ۷۰۰ امتیاز مواجه شد. سهام اوایل این هفته دوباره صعود کرد، اما نگرانی های طولانی در مورد این بیماری همه گیر در جمعه دوباره در بازار تاثیر داشت.

هایمن معتقد است که تاثیر این ویروس در اقتصاد آمریکا کمی بزرگ نمایی شده، اما بررسی ها نشان میدهد که اقتصاد ایالات متحده آمریکا واقعاً در زمان شیوع SARS در ۲۰۰۳ شتاب مثبت بی سابقه ای گرفت.