برقراری پرواز های هما از تهران به استانبول
برقراری پرواز های هما از تهران به استانبول
پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از تهران به مقصد استانبول که در پی شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، با دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی ترکیه از روز ۲۳ تیرماه سال جاری مجدداً برقرار خواهد شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  پرواز تهران به مقصد استانبول در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.”برقراری پرواز های “هما” از تهران به استانبول”

این پرواز در ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه با شماره پرواز ۷۱۹ در روزهای دوشنبه و جمعه تهران را به مقصد استانبول ترک خواهد کرد. همچنین بازگشت این پرواز در  روزهای یاد شده در ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی با شماره پرواز ۷۱۸ از فرودگاه استانبول به مقصد فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

بسیاری از پروازهای اروپایی “هما” بعد از شیوع ویروس کووید ۱۹ متوقف شده است و هم‌اکنون “هما” با دریافت مجوزهای لازم به فرودگاه‌های لندن، منچستر، پاریس و آمستردام پرواز می‌کند.”برقراری پرواز های “هما” از تهران به استانبول”

در هرحال، عمق فاجعه هرقدر هم که باشد، نمی‌توان هیچ صنعتی را برای همیشه تعطیل کرد، حالا که کرونا قصد ندارد به این زودی‌ها دست از سر ساکنان کره‌زمین بردارد، گویا بالاخره تصمیم گرفته‌شده تا سفرهای هوایی کار خود را از سر بگیرند. البته اصلی‌ترین شرط برای تحقق این امر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط خاص است.

درحالی‌که بسیاری از دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان صنعت حمل‌ونقل هوایی برای رونق این صنعت و بازگشتن وضعیت سفرهای هوایی به حالت طبیعی قبل از کرونا منتظر تصمیم مراجع ذی‌صلاح هستند، به‌تازگی اخباری به گوش رسیده مبنی براینکه برخی از محدودیت‌های سفرهای داخلی از میان برداشته شده ‌است.

براین اساس، بسیاری از متخصصان به مسافران توصیه کرده‌اند که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا قبل از سفرهای هوایی واکسن بزنند، البته این بدان معنا نیست که واکسن این بیماری کشف شده‌است. اما واکسیناسیون، بدن افراد را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عفونی مصون کرده و از تضعیف شدن سیستم ایمنی بدن جلوگیری می‌کند. ازاین طریق خطر ابتلا به ویروس کرونا نیز در افراد کاهش پیدا خواهدکرد.”برقراری پرواز های “هما” از تهران به استانبول”

علاوه‌براین، در شرایط کنونی همه پزشکان و متخصصان شستن دست‌ها با آب و صابون برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا را از واجبات می‌دانند. از این رو، بر هر مسافری واجب است تا در طول سفر دست‌های خود را مرتب بشوید و از تماس آن‌ها با چشم‌ها و صورت خود خودداری کند. استفاده از ضدعفونی‌ کننده‌های الکلی نیز روش مناسبی برای رعایت این موضوع است.

براساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت مسافران قبل از نشستن روی صندلی هواپیما باید از عاری از میکروب بودن صندلی‌ها مطمئن شوند. گرچه خدمه هواپیما این کار را می کنند، اما بهتر است که برای کاهش خطر، مسافران دستمال مرطوب ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشند و از آن‌ها برای تمیز کردن صندلی‌ها، پاکت‌های پشت صندلی، تکیه گاه، مانیتور پشت صندلی، دریچه‌ تهویه هوا بالای سر، سینی جلو، صفحات نمایش سرگرمی‌های حین سفر استفاده کنند.

علاوه بر این، به همه افراد توصیه می‌شود از ایستادن در کنار افراد مشکوک و کسانی که سرفه می‌کنند خودداری کرده و از توقف در اجتماعات و شلوغی‌ها پرهیز کنند.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سطح جهان به مشتریان خود توصیه می‌کنند هنگام خرید بلیط صندلی مجاور خود را نیز خریداری کنند. البته این تصمیم هزینه‌بر است، اما با تاکید بر این موضوع که خطر اصلی برای انتشار ویروس کرونا افرادی هستند که در اطراف شما می‌نشینند، شاید این عمل توجیه اقتصادی پیدا کند. ضمن ‌اینکه، بهتر است افراد برای سفر از هواپیماهای جدیدتر که از ایمنی بیشتری برخوردار هستند، استفاده کنند.

شاید باورتان نشود اما یکی از مکان‌های رایج برای انتقال ویروس کرونا، سرویس‌های بهداشتی هواپیما هستند. بنابراین، حتی‌المقدور در سفرهای هوایی از رفتن به سرویس بهداشتی خودداری کرده درصورتی‌که مجبور به استفاده شدید، دست خود را با یک محلول ضدعفونی‌کننده به‌دقت ضدعفونی کنید.

  • منبع خبر : ایسنا