برق ۱۰ مرکز حیاتی پایتخت قطع شد
برق ۱۰ مرکز حیاتی پایتخت قطع شد
برق ۱۰ مرکز حیاتی در رزمایش قطع برق و ارزیابی آماده‌ بکاری مولدهای اضطراری در برخی مراکز خاص پایتخت به صورت همزمان قطع شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از وزارت نیرو، حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: این مراکز شامل بیمارستان میلاد، فرمانداری، استانداری، سامانه ترافیک مترو، تصفیه‌خانه شماره ۳ و ۴ تهرانپارس، سامانه ترافیک و عبور و مرور راهور، دیسپاچینگ توزیع تهران بزرگ، پاساژ مخابرات، سازمان پدافند غیرعامل کشور و فرودگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرکت مسئولیت تامین برق پایتخت با ۴.۵ میلیون مشترک را دارد، گفت: شبکه برق تهران شامل ۳۲ هزار کیلومتر شبکه، ۱۸ هزار دستگاه پست برق شده که توسط ۶۰۰۰ نفر به صورت شبانه‌روزی مدیریت می‌شود.

صبوری با تاکید بر اینکه نگهداری از این حجم از شبکه با روش‌های قدیمی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: ما با استفاده از فناوری‌های جدید دنیا در حال توسعه شبکه برق تهران هستیم و به طور کلی پنج مرکز کنترل، مسئولیت نظارت بر شبکه برق تهران که ۱۰ درصد برق کشور را شامل می‌شود، برعهده دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه هوشمندسازی شبکه یکی از رویکردهای این شرکت است، اظهار کرد: ۳۰۰۰ نقطه از این شبکه مجهز به اتوماسیون است. برای پایداری شبکه نیز شبکه فشار ضعیف هوایی با شبکه فشار قوی کابل خودنگهدار جایگزین می‌شود. تاکنون از ۶۰۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف تنها ۸۰۰ کیلومتر باقی‌مانده که به شبکه فشار قوی تبدیل شود.

صبوری در ادامه با بیان اینکه ۶۳۱ مرکز حیاتی در تهران وجود دارد، گفت: این مراکز ۳۸ درصد فیدرها را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در ادامه با اشاره به پیک مصرف در استان تهران بیان کرد: پیش‌بینی می‌شد امسال پیک مصرف در تهران ۵۰۰۰ مگاوات باشد، زیرا هر سال ۱۰۰ هزار مشترک جدید اضافه می‌شود، از سوی دیگر امسال دمای تهران ۱.۵ درجه نسبت به سال قبل افزایش داشت، با این حال شاهد افزایش کمتر از دو درصدی پیک تهران نسبت به سال گذشته بودیم.

  • منبع خبر : مهر