برگزاری نشست شورای عالی اشتغال
برگزاری نشست شورای عالی اشتغال
رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال از برگزاری این شورا در روز سه شنبه هفته جاری به ریاست معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد درباره زمان برگزاری نشست شورای عالی اشتغال گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است روز سه شنبه هفته جاری (۱۴ آبان) هفتاد و نهمین نشست‌شورای عالی اشتغال به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

وی افزود: نهایی کردن برنامه‌ اشتغال سال ۹۸، تحلیل برنامه‌های فعال بازار کار، آخرین وضعیت فعالیت کارگروه‌های اشتغال و آخرین گزارش از اجرای برنامه اشتغال روستایی محورها و دستور کارهای این نشست هستند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال ادامه داد: البته فردا (دوشنبه ۱۳ آبان) کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای نهایی کردن محورها و دستورکارهای نشست اصلی شورا برگزار خواهد شد.

اسکندری درباره تاخیر در برگزاری این نشست با وجود تشکیل اولین کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال در اردیبهشت ماه نیز گفت: از همان زمان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای برگزاری شورای عالی اشتغال اعلام کرد و مکاتبات لازم را با نهاد ریاست جمهوری برای تشکیل این نشست انجام داد تا سرانجام قرار است این نشست در هفته جاری تشکیل جلسه دهد.

 شورای عالی اشتغال آخرین بار در دیماه سال گذشته برگزار شد و اولین نشست این شورا در سال ۹۸ پس از ۱۰ ماه برگزار می‌شود.

در عین حال، اولین کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال به عنوان مقدمه برگزاری جلسه اصلی شورا، در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.

شورای عالی اشتغال در حالی به عنوان شورای سیاستگذار برنامه‌های فعال بازار کار، با گذشت بیش از ۱۰ ماه تشکیل می شود که طبق قانون «تشکیل شورای عالی اشتغال» باید در سال دوبار تشکیل جلسه دهد.

به رغم اینکه قانون تشکیل شورای عالی اشتغال، دولت را مکلف کرده تا جلسات این شورا دو بار در سال تشکیل شود، اما همچنان مصوبات آخرین نشست که سوم دیماه ۹۷ به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، از سوی رئیس جهمور ابلاغ نشده است.

البته تجربه تاخیر در ابلاغ مصوبات شورای عالی اشتغال پیش از این نیز تکرار شده و مصوبات سه نشست این شورا ماقبل آن نیز با تاخیرهای تقریبا دو ساله ابلاغ شده است.

نشست هفتاد و هشتم شورای عالی اشتغال در دی‌ماه سال گذشته، ۱۲ مصوبه در حوزه سیاست‌های بازار کار داشت که این مصوبات به تایید معاون اول رئیس جمهور رسید اما ظاهرا نهاد ریاست جمهوری برای تایید نهایی، این مصوبات را به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌کند که در این سازمان هنوز به تایید نرسیده و معطل مانده است.
از سوی دیگر برنامه‌های اشتغال ۹۸ در حالی دستور کار نشست بعدی شورای عالی اشتغال است که هنوز زمان برگزاری آن مشخص نیست.

  • منبع خبر : مهر