بستن ریل قطار پذیرفته نیست
بستن ریل قطار پذیرفته نیست
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بستن ریل راه آهن و جاده‌ها که از شریانهای اصلی عبور و مرور مردم هستند، به هیچ وجه پذیرفته نیست و قاطبه کارگران نیز از این نوع اقدامات به شدت ناخوشنود هستند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ اعلام کرد: کارگران ایران اسلامی از وفادار ترین اقشار به انقلاب و رهبری و نظام هستند. اکثریت قاطع کارگران خواسته‌های خود را از مجاری قانونی دنبال می‌کنند.کارگران شریف بیش از هر کس دیگری پایند به قانون و موازین و مقررات قانونی هستند.”بستن ریل قطار پذیرفته نیست”

به گفته وی، اگر مدیران و کارفرمایان به ویژه سهامداران اصلی بنگاههای تولیدی به وظایف خود در قبال کارگران به موقع عمل نمایند، شاهد تنش های نا خوش آیند نخواهیم بود.

یاوری خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بررسی و رسیدگی به وضعیت بنگاههای مشکل‌دار از همه عزیزان کارگر، بویژه نمایندگان آنان تقاضا دارم خواسته‌های صنفی و حقوقی خود را صرفاً و صرفاً از مجاری قانونی و با ارائه دادخواست به ادارات کار پیگیری نمایند و مطمئن باشند، خدمتگزاران آنها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دقت و توجه لازم این خواسته‌ها را مورد رسیدگی و حل وفصل  قرار می‌دهند.

به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در موارد بسیار معدود و محدود در سراسر کشور اتفاقاتی رخ می دهد که اکثریت قاطع قریب به اتفاق کارگران از نوع رفتار این عده انگشت شمار ناخرسند، هستند، لذا در این موارد این خود کارگران هستند تا این عده معدود انگشت شمار را از اقدامات ناخوش آیند باز دارند.

یاوری تاکید کرد: بستن ریل راه آهن و ریل قطار و جاده‌ها که  از شریانهای اصلی عبور و مرور مردم  هستند، به هیچ وجه پذیرفته نیست و قاطبه کارگران نیز از این نوع اقدامات به شدت ناخوشنود هستند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیران و همکاران استانها مکلف هستند، ضمن انجام بازرسی‌های قانونی سرکشی به بنگاهها و دیدار با کارگران و کارفرمایان به ویژه بنگاههای مشکل‌دار را در اولویت  کارهای خود قرار دهند.

یاوری خاطرنشان کرد: از خواسته‌های صنفی قانونی کارگران مطابق مقررات حمایت می‌کنیم و در اولویت  بررسی و رسیدگی قرار
می‌دهیم.

وی در پایان گفت: رونق تولید با همدلی و صمیمیت بین کارگران و کارفرمایان برای حل مشکلات بنگاهها، حاصل خواهد شد.

  • منبع خبر : فارس