بلاتکلیفی یارانه ۷۲ هزار تومانی
بلاتکلیفی یارانه ۷۲ هزار تومانی
شریعتمداری با بیان اینکه پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی در برنامه‌های دولت نبوده، گفت که این موضوع را از زبان خبرنگاران می‌شنود!

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه دومین جشنواره حمایت از تولید ملی (حاتم) در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه ممکن است تغییراتی اعمال کنند، اما هنوز تکلیف اجرایی به دولت نرسیده است.”بلاتکلیفی یارانه ۷۲ هزار تومانی”

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه ۷۲ هزارتومانی در برنامه‌های دولت نبوده است، تصریح کرد: به نظر من برای ایجاد یک شرایط مطلوب باید از هرگونه تشویش در ذهن مردم جلوگیری کنیم و شرایطی فراهم کنیم تا کسانی که درآمد ثابت، پایین و متوسط دارند، ‌ مطمئن باشند که پرداخت یارانه و کمک معیشتی، برنامه با ثباتی است که می‌توانند روی آن حساب باز کنند و تا حد امکان دستخوش تغییرات نشود.
به گزارش ایسنا، در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس، طرحی به تصویب رسیده که براساس آن یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان در سال آینده افزایش پیدا می‌کند. این به معنی حذف پرداخت جداگانه یارانه معیشتی است که از آبان‌ امسال به مشمولان پرداخت می‌شد.

هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در حاشیه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد ,  گفت: با توجه به گلایه های شدید مردم از وزارت رفاه و افزایش نارضایتی ها و حذف افراد به بهانه های مختلف از دریافت یارانه معیشتی، پیشنهاد جدیدی در مورد توزیع یارانه کمک معیشتی ارائه شد.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد ۲۰ درصد از منبع ۳۱ هزار میلیارد تومانی یارانه معیشتی یعنی حدود ۳ هزار میلیارد تومان بین ۷ میلیون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اعلام کرد: بر این اساس ۷۰ هزار تومان به یارانه نقدی مددجویان اضافه خواهد شد و این افراد در سال ۹۹، ۱۲۲ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می کنند.

  • منبع خبر : ایسنا