بهای جهانی طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانی
بهای جهانی طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانی
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز سه‌شنبه، علی‌رغم افت ارزش دلار، تحت تأثیر احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه اعلام نتیجه اجلاس فدرال‌رزرو ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قیمت جهانی طلا در معاملات امروز سه‌شنبه، علی‌رغم افت ارزش دلار، تحت تأثیر احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه اعلام نتیجه اجلاس فدرال‌رزرو، افت کرد.”بهای جهانی طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانی

تا ساعت ۶:۳۶ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱۱ درصد افت کرد و به ۱٫۷۹۵.۲۷ دلار بازگشت.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۱۹ درصد افت کرد و به ۱٫۷۹۵.۸۰ دلار رسید.

اعضای فدرال‌رزرو عصر امروز اجلاس سیاست‌گذاری ۲ روزه خود را آغاز می‌کنند.”بهای جهانی طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانی”

سرمایه‌گذاران منتظرند سرنخ‌هایی در مورد آغاز حرکت بانک مرکزی آمریکا به سوی افزایش نرخ بهره به دست آورند. این لزوماً شامل اشاره مستقیم به بالا رفتن نرخ بهره در آینده نمی‌باشد بلکه هرگونه اقدام بانک برای کاهش تراز مالی فدرال‌رزرو هم می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از بالا رفتن نرخ‌ها در آینده تلقی شود.

نادر بذرافشان با گلایه از وضعیت بازار طلا در اولین روز شروع به کار پس از شش روز تعطیلی اظهار کرد: اگرچه بازار تهران به صورت رسمی باز شده اما شاهد رونق و هیجانی که باید در اولین روز معاملات وجود داشته باشد، نیستیم و بازار هنوز از خواب تعطیلات بیدار نشده است.

این فعال بازار طلا به قیمت‌های امروز هم اشاره کرد و گفت: امروز باتوجه به رشد ۶دلاری ارزش اونس جهانی و روند صعودی بازار ارز، بهای طلا و سکه هم اندکی گران شده ولی در این بالا رفتن قیمت‌ها عامل تقاضا نقشی نداشته است.

بذرافشان با تشریح عوامل موثر بر کاهش میزان خرید طلا و سکه بیان کرد: شرایط سیاسی نامعلوم، نزدیک شدن به ماه محرم، شیوع گسترده ویروس کرونا، نوسان نرخ ارز و وضعیت اقتصادی نامناسب مردم باعث کاهش تقاضا برای خرید طلا و سکه شده است.

  • منبع خبر : ایران جیب