بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی
بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی
به دنبال کاهش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه ژوئن فدرال ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به دنبال کاهش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه ژوئن فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی از سیاست پولی این بانک به دست بیاورند، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.”بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲۲ درصد افزایش به ۱۸۰۰ دلار و ۹۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آگوست هم با ۰٫۳۵ درصد افزایش به ۱۸۰۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

وارن پترسون، تحلیلگر موسسه آی ان جی در این باره گفت: «کاهش سوددهی اوراق قرضه قطعا به رشد قیمت طلا کرده است. این در حالی است که ما شاهد کاهش نسبی ارزش دلار در معاملات اولیه صبح امروز هستیم که این هم به نفع بازار طلاست.»

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا ب نزدیکی پایین ترین رقم بیش از ۴ ماه گذشته رسیده است. کاهش سوددهی اوراق سبب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا می شود.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب پس از افزایش ۰٫۴ درصدی در جلسه قبل امروز با اندکی کاهش به ۹۲٫۵۱۵ رسید.

فعالان بازار اکنون منتظر صورت مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو در اواخر امروز هستند که می تواند چشم انداز نرخ بهره را روشن تر سازد.”بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی”

پترسون افزود: «من احتمال می دهم که صورت مذاکرات موید این تحلیل باشد که فدرال رزرو در حال متمایل تر شدن نسبت به سیاست پولی انقباضی است. بنا براین ممکن است شاهد افت قیمت طلا باشیم.»

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

  • منبع خبر : ایران جیب