بهای طلا امروز دوشنبه
بهای طلا امروز دوشنبه
بازارهای جهان امروز دوشنبه در شروع معاملات هفتگی پس از دو روز تعطیلی، در واکنش به پیروزی بایدن و امید به تصویب بسته کمک مالی ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بازارهای جهان امروز دوشنبه در شروع معاملات هفتگی پس از دو روز تعطیلی، در واکنش به پیروزی بایدن و امید به تصویب بسته کمک مالی بزرگ‌تری تحت دولت او شاهد تضعیف قیمت دلار و تقویت قیمت طلا هستند.”بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی”

تا ساعت ۷:۱۶ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲۶ درصد یا ۵.۰۴ دلار رشد کرد و به ۱٫۹۵۶.۵۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۲۹ درصد یا ۵.۶۰ دلار رشد کرد و به ۱٫۹۵۷.۳۰ دلار رسید.

شاخص دلار ۰.۰۵ درصد دیگر در برابر ارزهای مهم جهان افت کرد و به ۹۲.۱۸ واحد رسید که پایین‌ترین سطح در ۲.۵ ماه اخیر است.

دلار در برابر پوند انگلیس تا این لحظه ۰.۱۸ درصد افت کرده و به نرخ برابری ۱.۳۱۸ واحد رسیده است.”بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی”

در مقابل یورو دلار ۰.۱۴ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۱.۱۸۸۹ واحد رضایت داد.”بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی”

گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۱۸ آبان، یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. سکه هم به به بهای ۱۲ میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان رسید. اما برای بازار امروز طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

روز گذشته هم ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا اعلام کرد که به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار است اما با وجود این، روند نزولی قیمت‌ها کمی کند خواهد شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا هم گفت: چنانچه از امروز روند بازار ارز کنترل نشود ممکن است قیمت طلا و سکه افزایش یابد؛ چرا که دیروز با تعیین رئیس جمهوری آمریکا قیمت دلار افزایش یافت. همین مولفه قیمت طلا و سکه را گران کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه این چند روز بازار ارز به آرامش نزدیک شده است، گفت: اگر در همین مسیر حرکت کنیم، دیگر نوسانات هیجانی و ناگهانی رخ نمی‌دهد و شاهد آن نخواهیم بود که در یک ساعت هر گرم طلا ۲۰۰ هزار تومان افزایش یابد. البته همواره نوسان‌های جزئی از قدیم بوده و این نوسانات ناچیز نمی‌تواند التهاب‌آفرین باشد و پس از این هم وجود خواهد داشت.

  • منبع خبر : ایران جیب