بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی
بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی
در حالی که تضعیف ارزش دلار سبب شده تا تاثیر نگرانی ها در مورد احتمال وتوی بسته محرک اقتصادی جدید آمریکا توسط ترامپ در بازار طلا ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در حالی که تضعیف ارزش دلار سبب شده تا تاثیر نگرانی ها در مورد احتمال وتوی بسته محرک اقتصادی جدید آمریکا توسط ترامپ در بازار طلا خنثی شود، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.”بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی”

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۳۲ درصد رشد به ۱۸۶۶ دلار و ۸۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰٫۰۳ درصد رشد به ۱۸۷۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی امروز با ۰٫۱ درصد کاهش مواجه بود و سبب افزایش جذابیت طلا در میان خریدارانی شد که از ارزهایی غیر از دلار استفاده می کنند.

مایکل لانگفورد تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت، از آنجایی که وضعیت آشفته ناشی از همه گیری کرونا و بسته محرک مالی جدید آمریکا قبلا تاثیر خود را بر بازار گذاشته است، قیمت طلا در هفته های پیش رو احتمالا کاهش خواهد یافت و هرگونه افزایش احتمالی ای بستگی به تحولات و آشفتگی های جدید خواهد داشت.

کشف گونه جدید و به شدت مسری ویروس کرونا در انگلیس سبب شده تا چندین کشور جهان مرزهای خود را به روی انگلیس ببندند و شرکت های داروسازی اقدام به تست واکسن های جدید بر روی مبتلایان به این گونه جدید کنند. این خبر سبب نگرانی ها در مورد کند شدن روند ترمیم اقتصاد جهانی گشته است.

در پی تزریق بسته های محرک مالی از سوی کشورهای مختلف به اقتصادهای ملی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون شاهد ۲۲٫۹ درصد جهش بوده است. تزریق نقدینگی سبب افزایش نرخ تورم می شود و در چنین وضعیتی بازار طلا بهترین مکان برای سرمایه گذاران جهت در امان نگه داشتن ارزش دارایی هایشان است.”بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی”

  • منبع خبر : ایران جیب