بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی
بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 1713 دلار و 26 سنت رسید. دیروز و به دنبال کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۱۳ درصد کاهش به ۱۷۱۳ دلار و ۲۶ سنت رسید. دیروز و به دنبال کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و تضعیف نسبی دلار قیمت طلا شاهد رشد بیش از ۲ درصدی بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰٫۳۷ درصد کاهش به ۱۷۱۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.”بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی”

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «پس از رشد قابل توجه قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته شاهد یک روند اصلاح قیمت در بازار هستیم. عامل اصلی افت قیمت طلا رشد سوددهی اوراق قرضه بوده است.»

روز چهارشنبه سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا بار دیگر افزایش داشت و سبب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذارانی شد که به دنبال در امان نگه داشتن دارایی های خود از افزایش تورم هستند. تقویت ارزش دلار نیز سبب شده تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود.

تصویب بسته محرک مالی ۱٫۹ تریلیون دلاری دولت آمریکا و بسته های محرک مالی ارائه شده توسط سایر کشورهای جهان به منظور مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا سبب شده تا نگرانی ها از افزایش تورم بالاتر رود و همین مسئله به رشد سوددهی اوراق قرضه بیانجامد.”بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی”

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه موضوع مداخله جهت پایین آوردن سود اوراق قرضه را بررسی خواهد کرد. این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا واکنش چندانی به افزایش سوددهی اوراق قرضه این کشور نشان نداده است.

اسپیواک افزود، اقدامات محرک اقتصادی گسترده، سیاست های پولی انبساطی اقتصادهای بزرگ، آغاز گسترده واکسیناسیون کرونا و بازگشایی فعالیت های اقتصادی احتمالا تاثیرات تورمی گسترده ای بر اقتصاد جهان خواهد داشت و ممکن است فدرال رزرو را در ماه های آینده به سمت انقباضی تر کردن سیاست پولی اش سوق دهد و این می تواند به نفع بازار طلا تمام شود.

  • منبع خبر : ایران جیب