بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی
بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی
قیمت طلا در معاملات امروز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر چشم انداز تورم بالاتر، به بالاترین حد در بیش از دو هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قیمت طلا در معاملات امروز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر چشم انداز تورم بالاتر، به بالاترین حد در بیش از دو هفته گذشته صعود کرد.”بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی”

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۳۴ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۳۱ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۳۰ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: به نظر می رسد طلا با وجود بالا رفتن بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا، بالاخره دوستان جدیدی پیدا کرده است. شاید نقش طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم دوباره احیا شده و از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی کرده است.

بعضی از سرمایه گذاران طلا را پناهگاهی در برابر تورم می دانند که می تواند در نتیجه اقدامات محرک مالی اخیر ایجاد شود اما رشد بازده اوراق قرضه از جذابیت سرمایه گذاری در طلا که دارایی بدون بازدهی به شمار می رود، کم می کند.

قیمت دلار آمریکا برای چهارمین روز متوالی تحت تاثیر بازده بالاتر اوراق خزانه افزایش یافت. این افزایش نتیجه انتظارات بالا برای احیای اقتصادی سریعتر پس از تصویب بسته کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلار بوده است.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا تصمیم خود درباره نرخهای بهره را بعدازظهر روز چهارشنبه پس از پایان نشست سیاست پولی دو روزه خود اعلام کند. سرمایه گذاران منتظر اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش اخیر بازده اوراق قرض، نگرانیها درباره افزایش تورم و دورنمای اقتصادی هستند.”بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی”

بر اساس گزارش رویترز، آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: در حالی که بازار منتظر بیانیه بانک مرکزی آمریکاست، عوامل فنی منفی مانده اند. معامله طلا در پایین مرز ۱۶۹۶ دلار به منزله ازسرگرفته شدن روند نزولی طلا خواهد بود اما اگر معاملات در بالای ۱۷۶۰ دلار بسته شوند، روند اصلی بازار تغییر کرده و صعودی می شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۲۵ دلار و ۸۶ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۴۹۲ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۲۰۷ دلار و ۷۹ سنت رسید.

  • منبع خبر : ایران جیب