بهای نفت امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی
بهای نفت امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی
قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، با حاکم شدن چشم‌انداز کمبود عرضه نفت بر بازار و گسترش واکسیناسیون عمومی ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، با حاکم شدن چشم‌انداز کمبود عرضه نفت بر بازار و گسترش واکسیناسیون عمومی بر علیه کرونا که نگرانی‌ها از موج کرونای دلتا را کمرنگ کرد، رشد کرد.”بهای نفت امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی”

تا ساعت ۶:۵۸ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۵۰ درصد رشد کرد و به ۷۴.۸۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا هم تا این لحظه ۰.۵۷ درصد رشد کرد و به ۷۲.۰۷ دلار رسید.

در آن‌چه بازارها از آن به عنوان نشانه‌ای امیدوارکننده برداشت کردند، انگلستان گزارش داد تعداد مبتلایان روزانه این کشور به کرونای جدید به پایین‌ترین سطح خود از ۴ جولای رسیده است که این نشان می‌دهد اوج شعوع بیماری گذشته است و حالا روند آن رو به افول می‌باشد.”بهای نفت امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی”

همچنین روند خوب واکسیناسیون جهانی تحلیل‌گران را متقاعد کرده است که تقاضای سوخت در حال افزایش خواهد بود و در ادامه امسال با کمبود عرضه مواجه خواهیم شد.

تحلیلگران UBS در یک یادداشت تحقیقاتی اظهار کردند: “با احتمال اینکه رشد تقاضای نفت از رشد عرضه در زودهنگام پیشی بگیرد، ما انتظار کسری نفت را در طول تابستان داریم که احتمالا این موضوع باعث بالا رفتن قیمت‌ها شود.”

در یک نشانه امیدوارکننده برای تقاضای سوخت، بریتانیا روز دوشنبه پایین‌ترین آمار روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا را از تاریخ ۴جولای گزارش کرد که نشان می‌دهد از اوج افزایش جدید مبتلایان عبور کرده است.

با این وجود، شهر میزبان المپیک، توکیو، حتی در حالی که ورزشکاران در چهارمین روز بازی‌ها به رقابت خود ادامه می‌دهند، در شرف گزارش رکورد مبتلایان کرونا است.

از طرفی، تحلیلگرانی که داده‌های عبور و مرور را ردیابی می‌کنند در خصوص تقاضای سوخت مطمئن هستند و برای جلوگیری از قرنطینه‌های جدید، روی واکسیناسیون حساب می‌کنند.

انتظار می‌رود بازار جهانی نفت با وجود تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) برای افزایش تولید تا پایان سال جاری، شاهد کسری باشد.

تحلیلگران ANZ اذعان کردند: “داده‌های قوی ترافیک جاده‌ای در اکثر مناطق عمده نشان می‌دهد که در حال حاضر افزایش موارد ابتلا حداقل تاثیر را دارد.”

همچنین سرمایه‌گذاران در انتظار اطلاعات موجودی توسط گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در روز چهارشنبه برای شواهد بیشتر استوار بودن تقاضا هستند.

  • منبع خبر : ایران جیب