بهای نفت در بازارهای جهانی
بهای نفت در بازارهای جهانی
امروز دوشنبه، پس از این که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به فضای مبهم بازارهای جهانی پایان داد و ریسک‌پذیری را ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  امروز دوشنبه، در شروع معاملات هفتگی بازارهای جهان پس از دو روز تعطیلی پایان هفته، پس از این که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به فضای مبهم بازارهای جهانی پایان داد و ریسک‌پذیری را تقویت کرد، قیمت نفت بیش از ۲ درصد جهش کرد و برنت به بالای ۴۰ دلار بازگشت.”بهای نفت در بازارهای جهانی”

تا ساعت ۷:۰۷ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲.۶۱ درصد یا ۱.۰۳ دلار جهش کرد و به ۴۰.۴۸ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۷۵ درصد یا ۱.۰۲ دلار جهش کرد و به ۳۸.۱۶ دلار رسید.

این در حالی اتفاق می‌افتد که قیمت‌های نفت در معاملات روز جمعه با نگرانی از چشم‌انداز تقاضا تحت تأثیر پاندمی کرونا بیش از ۴ درصد سقوط کرده بودند.”بهای نفت در بازارهای جهانی”

 ولید نفت خام لیبی از زمان راه اندازی دوباره صنعت نفت این کشور، از یک میلیون بشکه در روز فراتر رفته است. جریان نفت لیبی باعث شوک بازار جهانی نفت خواهد شد چون تقاضا هنوز کاملا از بحران کرونا بهبود نیافته است.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد علیرغم وجود مشکلات مالی، تولید نفت خود را تا ۱۰۳۶۰۳۵ بشکه در روز بالا خواهد برد. طبق بیانیه این شرکت در روز شنبه، سطح تولید فعلی در صورتی کاهش می‌یابد یا متوقف می‌شود که برخی نهادها تلاش در توقف تقویت تولید داشته باشند. این شرکت هیچ نامی از این نهادها نبرد.

افزایش تولید لیبی کمتر از یک ماه پس از برداشته شدن شرایط اضطراری در بزرگترین میدان نفتی آن، الشراره، صورت گرفت.  لیبی بزرگترین ذخایر اثبات شده نفت آفریقا را در اختیار دارد و افزایش تولید به تقویت اقتصاد این کشور جنگ زده کمک می‌کند. ولی ورود دوباره لیبی به بازار جهانی نفت باعث کاهش قیمت این کالا خواهد شد چون بازار از قبل با مازاد تولید مواجه است

  • منبع خبر : ایران جیب