بهای نفت در بازارهای جهانی
بهای نفت در بازارهای جهانی
قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی به بسته کمک مالی کرونایی آمریکا و کاهش ذخایر نفت خام این کشور ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی به بسته کمک مالی کرونایی آمریکا و کاهش ذخایر نفت خام این کشور رشد بیشتری پیدا کرد.”بهای نفت در بازارهای جهانی

بهای معاملات نفت برنت ۱۹ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۵۱ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۹ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۴۸ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید.

معاملات نفت برنت روز سه شنبه با ۰.۵ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۰.۸ درصد افزایش بسته شده بودند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ، قیمت نفت تحت تاثیر دلار ضعیفتر در شب گذشته پشتیبانی شد و گزارش هفتگی موسسه امریکن پترولیوم هم از رشد قیمتها حمایت کرد. موسسه امریکن پترولیوم کاهش بسیار بالاتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ دسامبر را اعلام کرد.

با وجود تاخیر جدید در چکهای کمک مالی، دلار  در برابر یورو با پیش بینی معامله گران از کمک مالی بیشتر در آمریکا، به پایینترین حد بیش از دو سال گذشته سقوط کرد.”بهای نفت در بازارهای جهانی”

نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا تقاضای ترامپ برای افزایش کمکهای مالی مستقیم کرونایی به شهروندان آمریکایی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند به ۲۰۰۰ دلار را وتو کردند.

بازارهای سهام آسیایی در پی سودگیری سرمایه گذاران از صعودهای اخیر عقب نشینی کردند و یورو با امیدواری به احیای تدریجی اقتصاد جهانی در بالاترین اوج دو سال و نیم اخیر ایستاد.

قیمت نفت تحت تاثیر برنامه های واکسیناسیون در سراسر جهان که از سال آینده آغاز می شود و به کشورها اجازه می دهد محدودیتهای رفت و آمد و فعالیت تجاری را تسهیل کنند، اوج بیشتری می تواند پیدا کند.

به گفته معامله گران، با گزارش موسسه امریکن پترولیوم از کاهش ذخایر نفت، قیمت معاملات فیزیکی گریدهای نفتی آمریکا روز سه شنبه بالاتر رفت.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۵ دسامبر، ۴.۸ میلیون بشکه کاهش یافت و به حدود ۴۹۲.۹ میلیون بشکه رسید و فراتر از پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود که کاهش ذخایر به میزان ۲.۶ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانیها نسبت به قرنطینه های وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کوتاه مدت رشد قیمتها را محدود خواهد کرد. شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس باعث وضع مجدد محدودیتهای رفت و آمد شده و روی تقاضا و قیمتها تاثیر منفی گذاشته است. موارد بستری در بیمارستان در بخشهایی از اروپا و آفریقا افزایش پیدا کرده است.

  • منبع خبر : ایران جیب