بهای نفت دوشنبه در بازارهای جهانی
بهای نفت دوشنبه در بازارهای جهانی
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز، دوشنبه، در حالی افت کرد که وقوع سیل و پیشرفت گسترش کرونای دلتا در جهان چشم‌انداز تقاضای ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قیمت جهانی نفت در معاملات امروز، دوشنبه، در حالی افت کرد که وقوع سیل و پیشرفت گسترش کرونای دلتا در جهان چشم‌انداز تقاضای سوخت را در هاله‌ای از ابهام فرو برده بود.”بهای نفت دوشنبه در بازارهای جهانی

تا ساعت ۸:۱۲ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۵۰ درصد افت کرد و به ۷۳.۷۳ دلار بازگشت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۰.۵۶ درصد افت کرد و به ۷۱.۶۷ دلار رسید.

چین، آمریکا، انگلستان و ژاپن شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونای دلتا بوده‌اند در حالی که چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام جهان با وقوع گسترده سیلاب‌های شدید در بخش‌های مرکزی و شرقی خود روبرو شده است.”بهای نفت دوشنبه در بازارهای جهانی

اما آن‌چه باعث می‌شود افت قیمت نفت خام محدود شود این است که گزارشات متعددی نشان می‌دهند در انتهای امسال با کمبود عرضه نفت روبرو خواهیم بود.

“مصطفى رجبى مشهدى” با اشاره به آخرین وضعیت مصرف برق در کشور گفت: شرایط کنونى صنعت برق به گونه‌اى است که مجموع میزان تولید نیروگاه‌هاى حرارتى و برق‌آبى از ۵۴ هزار مگاوات فراتر نرفته، در حالى که میزان نیاز مصرف برق کشور در این روزها نیازمند بیش از ۶۵ هزار مگاوات تولید برق است.

وى با تاکید بر وجود همکارى صورت گرفته در بخش صنایع مختلف کشور، افزود: اکنون با طرح‌هاى پاسخگویى بار و مشارکت مشترکان کشاورزى و صنعتى در حال جبران کمبودها هستیم تا در بخش خانگی با خاموشى روبرو نشویم.

رجبى مشهدى با توجه به محدودیت‌هاى ایجاد شده در فعالیت تولیدی‌ها، اظهار داشت: صنایعى که در این موقعیت حساس کشور در حوزه برق همکارى بیشترى را در صرفه‌جویى مصرف برق داشتند، در فعالیت‌هاى خود رفع محدودیت خواهند شد.

  • منبع خبر : ایران جیب