بهای نفت شنبه در بازارهای جهانی
بهای نفت شنبه در بازارهای جهانی
به دنبال گمانه زنی ها در مورد افزایش عرضه نفت و در حالی که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا احتمالا سبب تشدید مجدد مقررات قرنطینه و ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به دنبال گمانه زنی ها در مورد افزایش عرضه نفت و در حالی که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا احتمالا سبب تشدید مجدد مقررات قرنطینه و کاهش مصرف انرژی خواهد شد، قیمت نفت روز جمعه شاهد تغییر اندکی بود و کاهش هفتگی را به ثبت رساند.”بهای نفت شنبه در بازارهای جهانی”

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۱۲ سنت معادل ۰٫۲ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۱۶ سنت معادل ۰٫۲ درصد رشد به ۷۱ دلار و ۸۱ سنت رسید.

در معاملات اولیه دیروز قیمت هر دو شاخص نفتی بیش از یک درصد کاهش یافته بود. به رغم افزایش قیمت های دیروز، نفت برنت در پایان معاملات هفتگی شاهد کاهش حدودا ۳ درصدی بود که سومین کاهش هفتگی متوالی محسوب می شود. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات این هفته حدود ۴ درصد افت داشت که بیشترین افت هفتگی از ماه مارس به شمار می رود.

میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه ژوئن شاهد افزایش بوده و با وجود تغییر جهت هزینه ها به سمت خدمات، تقاضا برای خرید کالا همچنان بالاست.”بهای نفت شنبه در بازارهای جهانی”

این آمارها نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا احتمالا در سه ماهه دوم سال شتاب گرفته است. با توجه به اینکه قیمت نفت طی چند ماه گذشته عمدتا افزایشی بوده، تعداد سکوهای حفاری نفتی به روند افزایش آرام خود ادامه می دهد.

در هفته گذشته ۲ سکو به تعداد سکوهای حفاری نفتی اضافه شد و مجموع سکوها را به ۳۸۰ مورد رساند که بیشترین تعداد از آوریل ۲۰۲۰ بوده است.

  • منبع خبر : ایران جیب