بهترین عملکرد بازار سهام
بهترین عملکرد بازار سهام
عملکرد بسیار خوب بورس در ایران توسط موسسه استاتیستا بررسی شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با وجود ادامه تحریم ها و روابط ناآرام بین ایالات متحده و ایران ، کشور خاورمیانه بزرگترین رشد بازار سهام در جهان را برای سال ۲۰۱۹ به عنوان مشاغل جایگزین برای نفت در این کشور ثبت کرد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بزرگترین رشد در جهان را برای سال ۲۰۱۹ شاهد بود، با شاخص شاخص ۱۵۹٫۸۵۵ در فوریه سال ۲۰۱۹ با پایان ۴۵۴٫۶۱۹ در فوریه سال ۲۰۲۰٫

تحریم های ایالات متحده برای ده ها سال ایران را هدف قرار داده است ، در درجه اول با هدف صادرات اصلی این کشور برای ویران کردن اقتصاد به طور کلی. مشاغل جدید که روی پتروشیمی ، معدن ، کشاورزی و سایر صنایع متمرکز شده اند ، بازار را متنوع کرده اند تا بتوانند ضعف کمی برای تحریم های نفتی در نظر بگیرند. همچنین ، افزایش شهروندان با تحصیلات عالی در کشور منجر به مشاغل جدید و افزایش مشارکت سیاسی شده است.

با این وجود، در حالی که بازار سهام در ایران به طرز شگفت آور و خوبی پیش می رود ، اعتراضات و افزایش قیمت سوخت باعث کاهش اقتصادی در حال کاهش در کشور شده است. برخی معتقدند که افزایش بورس اوراق بهادار می تواند برای مورد اقتصادی ایران در آینده گمراه کننده باشد.