بهمن زودتر از مسئولان مسیر شمال را مسدود کرد!
بهمن زودتر از مسئولان مسیر شمال را مسدود کرد!
سیر نزولی نرخ ارز و افت تقاضا ناشی از خروج تدریجی تقاضای سرمایه‌گذاری از بازار خودرو زمینه کاهش نسبی قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار شب عید را فراهم کرده است. فعالان صنفی پیش‌بینی می‌کنند درصورتی که نرخ ارز افزایش مشهودی نداشته باشد یا شاهد انتقال آثار روانی تنش‌های سیاسی به بازار نباشیم در بهار سال آینده نیز شرایط کنونی بازار خودرو حفظ خواهد شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد گزارش ها از ریزش بهمن در جاده تهران چالوس، هراز و فیروزکوه در روز جمعه و بامداد شنبه حکایت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به ورود جریان بارشی به کشور در مسیرهای شمالی از شمال غرب شاهد بارش های شدید و برودت شدید هوا بودیم که باعث مسدود شدن چندین محور شد.

فرهاد مهریاری، مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخصوص آخرین وضعیت راه های کشور با توجه به بارش های شدید و برودت شدید هوا در اکثر مسیرهای کشور، اظهار داشت: با توجه به ورود جریان بارشی به کشور در مسیرهای شمالی از شمال غرب شاهد بارش های شدید و برودت شدید هوا هستیم.

وی افزود: در مسیرهای شمالی از شمال غرب روز گذشته در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب گیلان، قزوین، زنجان، البرز، تهران و مازندران و بامداد امروز در مسیرهای شمالی استان گلستان، شمال سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی شاهد بارش ها و برودت دما بودیم که حوالی ظهر این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

مهریاری تصریح کرد: تاثیر این سامانه بارشی که از روز پنج شنبه آغاز شد، عصر دیروز شدت پیدا کرد و با کاهش شدید دما تا بیش از ۱۰ درجه سانتی گراد مواجه بودیم که در بعضی محورها نیز تا ۱۶ درجه زیر صفر گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از روز گذشته محورها در حال برفروبی و نمک پاشی هستند اما به دلیل تقارن با سفرهای آخر هفته و تراکم ترافیک ناشی از وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ و کنترل نشده که دچار نقص فنی هم شدند، شاهد افزایش ترافیک و کندی عملیات پاکسازی راه ها شدیم.

وی ادامه داد: در این زمینه بعضی از مسیرها مثل هراز در اثر ریزش و رانش کوه در چندین نقطه و سقوط چند بهمن با هماهنگی پلیس راه مسدود شد.

بامداد امروز هم در جاده چالوس شاهد ریزش بهمن و مسدود شدن مسیر خودروها بودیم.

مهریاری افزود: در محور چالوس به دلیل یخ زدگی معبر و کولاک شدیدی که ایجاد شد، محدودیت دید وجود داشت. به همین خاطر وجود وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ باعث ترافیک شدید در محدوده تونل کندوان شد که برای کنترل بار ترافیکی و انجام عملیات تخلیه وسایل نقلیه مانده در برف و کولاک، انسداد موقتی با هماهنگی پلیس راه اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری گفت: حتما تاکید می شود که در این شرایط جوی هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و اگر هم سفر ضروری باشد حتما همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و همچنین آمادگی کافی لحاظ شود.

وی در پایان گفت: لازم به ذکر است که هم اکنون تمام نیروهای راهداری در محورها مستقر بوده و در قرارگاه زمستانی کلیه مسیرها تحت نظارت و بررسی کامل قرار دارند.

  • منبع خبر : ایسنا