بورس‌های آسیایی مثبت شد
بورس‌های آسیایی مثبت شد
امیدوار شدن بازار به توافق تجاری چین و آمریکا ارزش بورس‌های آسیایی را به بالاترین میزان در 14 هفته اخیر رساند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، در معاملات امروز شاهد رسیدن بسیاری از بورس‌های آسیایی به بالاترین میزان در ۱۴ هفته اخیر بوده‌ایم، چرا که خوش بین بودن سرمایه‌گذاران به نتایج توافق تجاری بین چین و آمریکا در کنار گزارش بهبود اوضاع اشتغال در آمریکا باعث شده تا آنها به سمت خرید دارایی‌های با ریسک بالا بروند.

بر همین اساس بورس MSCI آسیا خارج از ژاپن ۱٫۰۸ درصد بالا رفت و به بالاترین میزان از روز ۲۴ جولای تا کنون رسید و بیشترین رشد روزانه از روز ۱۱ اکتبر را به ثبت رساند.

بورس‌های اروپایی نیز روند مشابه بورس‌های آسیایی را در پیش گرفته‌اند، به گونه‌ای که شاخص یورو استاکس ۰٫۵۳ درصد و بورس آلمان ۰٫۴۹ درصد رشد داشت.

در آسیا بورس هنگ کنگ ۱٫۳۶ درصد و بورس کره ۱٫۴۳ درصد بالا رفت.

بورس چین نیز ۰٫۷۲ درصد و بورس استرالیا ۰٫۲۷ درصد رشد کردند.

بورس ژاپن امروز به دلیل تعطیلی رسمی بسته بود.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته است که برای رسیدن به توافق با چین عجله‌ای ندارد و از طرف دیگر خواهان کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به میزان یک درصد شده است. این دو اتفاق معامله‌گران را به این نتیجه رساند که ترامپ چشم‌انداز توافق کوتاه مدتی با چین متصور نیست و باید منتظر تداوم و حتی بدتر شدن وضعیت فعلی بود.

تنها یک روز پس از اعلام تمدید معافیت تحریمی شرکت های آمریکایی برای همکاری با شرکت هوآوی به مدت ۹۰ روز، لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید از نیرومند بودن بنیان های اقتصادی آمریکا برای مواجهه با بحران صحبت کرده است. از سوی دیگر تداوم بن بست سیاسی در هنگ‌کنگ بسیاری از فعالان را نسبت به چشم انداز این منطقه نگران کرده است.

  • منبع خبر : ایسنا