بورس قرمزپوش شد
بورس قرمزپوش شد
شاخص بورس در نخستین روز هفته روند نزولی داشت و بیش از ۲۸ واحد کاهش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  شاخص کل بورس با ۲۸ هزار و ۹۳ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۳۳۶۴ واحد کاهش در رقم ۳۷۱ هزار و ۵۲۰ واحد ایستاد.”بورس قرمزپوش شد”

معامله‌گران این بازار ۴۳۱ هزار معامله به ارزش ۳۹ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و سرمایه‌ گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با ۲۷۳ واحد کاهش رقم ۱۵ هزار و ۸۹۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۲۰۶ هزار معامله انجام شد که ۹۶۸ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال ارزش داشت.”بورس قرمزپوش شد”

پتروشیمی مارون، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، سهامی ذوب آهن اصفهان و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

با بالا رفتن احتمال پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا نمادهای ارز محور به دلیل ریزش قیمت ارز روندی نزولی پیدا کردند اما در عوص نمادهای خودرویی و بانکی روند مثبت دارند.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام در رابطه با ادامه روند بازار امروز گفت: دلار صرافی ملی امروز افت شدیدی داشته و عرضه در نمادهای ارز محور به شدت زیاد و هیجانی است، حتی با ریزش دلار باز هم سهم‌های ارز محور بازار سهام ارزندگی دارند اما جو هیجانی باعث ایجاد صف‌های فروش شده است و به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات نمادهای خودرویی و بانکی نیز گرفتار عرضه و جو هیجانی خواهند شد.

او در رابطه با روند بازار سهام در میان‌مدت گفت: طی روزهای آینده روند بازار سهام در سهم‌های دلاری به تعادل خواهد رسید و به نظر می‌رسد تا به تعادل رسیدن این نمادها روند شاخص کل نوسانی خواهد بود و احتمالا شاخص کل بین یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نوسان داشته باشد.

  • منبع خبر : ایسنا