بورس قرمزپوش ماند
بورس قرمزپوش ماند
بازار سرمایه امروز هم قرمز پوش بود و شاخص کل بورس بیش از ۵۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل فرابورس هم به کانال ۱۸ هزار واحد عقب‌گرد کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شاخص کل بورس امروز به ۵۵ هزار و ۸۰۵ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۴۲۸ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۰ هزار و ۷۵۳ واحد کاهش، به رقم ۴۴۱ هزار و ۱۳۵ واحد رسید.”بورس قرمزپوش ماند”

در این بازار ۷۴۶ هزار معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با ۵۴۷ واحد کاهش، در رقم ۱۸ هزار و ۹۴۶ واحد ایستاد.

معامله گران این بازار ۳۲۱ هزار معامله انجام دادند که ۳۹ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال ارزش داشت.”بورس قرمزپوش ماند

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه گذاری صبا تامین و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

 در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با بیش از ۵۵ هزار واحد کاهش روند نزولی روز قبل خود را ادامه داد. این در حالی بود که شاخص کل هم وزن نیز حدود ۲٫۵ درصد افت کرد.

در معاملات امروز که در آن اکثر نمادهای شاخص‌ساز با صف فروش به کار خود پایان دادند، سه نماد فارس، فملی و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین به دلیل حجم بالای صف فروش در اکثر نمادها نسبت خریداران به فروشندگان بسیار پایین بود و به همین دلیل ارزش معاملات نسبت به روز گذشته نصف شد و به تنها ۷ هزار میلیارد تومان رسید.

سه گروه خودرو، فلزات اساسی و بانکها پرمعامله‌ترین گروه‌های بازار بودند و نمادهای خودرو، فولاد و پالایش نیز بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.

افت امروز بازار سهام در حالی به ثبت رسید که در دقایق پایانی بازار برخی نمادهای شاخص ساز نظیر فملی و خودرو با جمع‌شدن صف فروش خود مواجه شدند. همچنین بر اساس اعلام ناظر بازار، عرضه اولیه اپال که قرار بود چهارشنبه انجام شود، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

  • منبع خبر : ایسنا