بورس هفته جدید را هم قرمزپوش آغاز کرد
بورس هفته جدید را هم قرمزپوش آغاز کرد
بازار سرمایه هفته جدید را هم مانند هفته گذشته با چراغ قرمز آغاز کرد و شاخص کل بورس بیش از 9 هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  بازار سرمایه هفته جدید را هم مانند هفته گذشته با چراغ قرمز آغاز کرد و شاخص کل بورس بیش از ۹ هزار واحد کاهش یافت.”بورس هفته جدید را هم قرمزپوش آغاز کرد”

شاخص کل بورس با ۹۶۳۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۱۲۱ واحد کاهش رقم ۴۳۳ هزار و ۳۳۶ واحد ثبت کرد. در این بازار ۱۴۱ هزار معامله به ارزش ۱۵ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم ۷۰ واحد کاهش یافت و رقم ۱۷ هزار و ۸۸۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۵۵ هزار معامله به ارزش ۱۰۵ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال انجام شد.

پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

بازار سهام در جریان معاملات امروز با افت شاخص همراه بود. حدود ۳۱۰ نماد در بورس امروز با روند نزولی همراه بودند و تنها ۱۸ نماد در بورس امروز روند مثبتی را ثبت کردند. حجم و ارزش معاملات همجنان در حالت رکود به سر می‌برد. حقوقی‌ها امروز بیش از ۴۹۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.
شاخص کل بورس با افت ۹ هزار واحدی (۰٫۷ درصد) به کانال یک میلیون و ۲۳۳ هزار رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افت حدود یک هزار واحدی همراه بود.
  • منبع خبر : ایران جیب