بکارگیری اتوبوس‌های برون‌شهری
بکارگیری اتوبوس‌های برون‌شهری
در حالی که گفته می‌شد که قرار است اتوبوس‌های برون شهری در شهرها سرویس‌دهی کنند و سرویس ادارات نیز برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مجددا فعال شود، رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری گفت: هنوز چیزی در این باره اعلام نکردند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در حالی که معاون عمرانی وزیر کشور اعلام کرده بود که برای کمک به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در زمینه مدیریت بیماری کرونا ضمن استفاده از اتوبوس‌های بین شهری در درون شهرها سرویس ادارات بار دیگر برقرار خواهد شد، احمدرضا عامری – رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری – در این باره به ایسنا گفت: تاکنون هنوز چیزی در این زمینه به ما ابلاغ نکردند. اما عملی شدن چنین اظهاراتی نمی‌تواند کمک چندانی در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کند.

وی افزود: نهایتا حدود ۱۳ هزار اتوبوس برون شهری در ناوگان حمل ونقل عمومی وجود دارد که این تعداد برای کلان‌شهرهای مانند تهران هم چندان نمی‌تواند پاسخگو باشد، چه رسد به حدود ۵۰۰ شهر کشور.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری افزود: بهترین کار این است که مردم رعایت کنند و از خانه‌هایشان حتی‌الامکان خارج نشوند و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با ادامه داشتن تعطیلی‌ها اجرایی شود.

عامری ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای مقابله با ویروس کرونا می‌تواند اثرگذار باشد، ضدعفونی مستمر ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری است که البته این اقدام باید در طول روز چندین بار انجام شود.”بکارگیری اتوبوس‌های برون‌شهری”

وی تصریح کرد: اگرچه شبکه حمل و نقل عمومی برون شهری تقریبا خوابیده است و فعالیتی در آن انجام نمی‌شود اما چنین اظهاراتی که این اتوبوس‌ها در درون شهرها به کار گرفته شود، چندان عملیاتی نیست و باید به گونه‌ای صحبت شود که بتوان آن را اجرایی کرد.

پیش از این آمارهای رسمی نشان می‌داد که بیش از ۷۰ درصد سفرهای مردم با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس در ایام نوروز کاهش پیدا کرده است و مهران قربانی – معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – خسارات وارد شده به بخش حمل و نقل عمومی مسافری را در هفته‌ها و ماه‌های شیوع کرونا در کشور حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

  • منبع خبر : ایسنا