تاثیر اتفاقات سال گذشته بر قیمت جهانی نفت
تاثیر اتفاقات سال گذشته بر قیمت جهانی نفت
اتفاقات سال گذشته بر قیمت جهانی نفت چه تاثیری داشته است؟

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در خاورمیانه جایی که تقریباً یک پنجم از نفت جهان تامین میشود, فضای سیاسی همیشه ناپایدار به نظر می رسد. حمله به زیرساخت های عربستان سعودی و تانکرهایی که در نزدیکی تنگه هرمز در طول سال ۲۰۱۹ لنگر انداخته اند ، خطرات مداوم بر مهمترین حوضه تأمین جهان را برجسته کرده است. در همین حال ، نفت خام ایران با تحریم های ایالات متحده در بازارهای جهانی کمرنگ می شود.”تاثیر اتفاقات سال گذشته بر قیمت جهانی نفت”

به نقل از مرکز تحقیقاتی S&P global platts  احتمالاً تولید نفت ایالات متحده به شکل بازارهای جهانی ادامه خواهد داد. آمریکا اکنون نسبت به عربستان سعودی نفت خام بیشتری تولید می کند اما در نهایت موفقیت آن می تواند خنثی کننده باشد. پایین آمدن قیمت های نفتی، شروع به ضربه زدن به حوضه پرکار کرده است ، جایی که تعداد دکل ها کاهش یافته و اپراتورها هزینه ها را کاهش داده اند.

تنش و امنیت در حال حاضر در اطراف نفت زیاد است ، که طی ۱۲ ماه گذشته در خلیج فارس و خطوط اصلی حمل و نقل آن به یک هدف تبدیل شده است. العطیه ، که هم اکنون ریاست بنیاد بین المللی انرژی و توسعه پایدار ، عبدالله بن حمد العطیه است ، گفت: “مشکل اکنون در خاورمیانه گسترش جنگ های کوچک در همه جا است.” “شما می توانید آن را در سودان ، یمن ، لیبی ، سوریه و عراق مشاهده کنید.”