تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا
تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا
جروم پاول گفت رشد اقتصادی آمریکا منفی خواهد شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از اسوشیتدپرس، رئیس بانک مرکزی آمریکا که پس از اقدام بی سابقه این بانک در کاهش یک درصدی نرخ بهره به منظور حمایت از اقتصاد آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور یافته بود با ابراز نگرانی از پیامدهای کاهش مخارج مصرف کننده که بار اصلی رشد اقتصادی آمریکا را بر دوش می‌کشد گفت: ممنوعیت تجمعات، تعطیلی کسب و کارها، لغو پروازها و رویدادهای مختلف و تعطیلی امور روزمره، برای اقتصاد اصلا خبر خوبی نخواهد بود.

وی با ابراز اطمینان از مهار این ویروس و بازگشت به زندگی عادی در آینده ای نزدیک هشدار داد مردم برای پایان زنجیره انتقال بیماری باید همکاری کنند. پاول حمایت از بازارهای مالی و اقتصاد را وظیفه سیاست‌گذاران پولی در مقطع فعلی دانست و از دولت و کنگره آمریکا برای در نظر گرفتن معافیت موقت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی آسیب‌دیده از کرونا ویروس تشکر کرد.

رئیس فدرال رزرو با اشاره به در پیش بودن روزهای سخت برای اقتصاد آمریکا پیش بینی کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم امسال کوچک شود که در صورت تحقق، نخستین بار در طول ریاست جمهوری ترامپ رشد اقتصادی آمریکا منفی خواهد شد.

بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد ۷۰۰ میلیارد دلار نقدینگی را برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کووید-۱۹ به بازارهای این کشور تزریق کند که بار اصلی این اقدام بر دوش دفتر منطقه‌ای نیویورک خواهد بود که قرار است ۱۲۰ میلیارد دلار نقدینگی طی دو مرحله به بازارها تزریق کند.

پاول با تاکید بر ضرورت بازگرداندن آرامش به بازارها گفت: کاملا نیرومند و موثر در بازار حضور خواهیم یافت و (از آن ها) حمایت خواهیم کرد.

اکنون آمریکا نیز به جمع کشورهایی می پیوندد که نرخ بهره صفر یا منفی دارند. پیش از این در ژاپن، سوئیس، استرالیا و منطقه یورو این سیاست اعمال شده بود. تاکنون ۶۸ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

  • منبع خبر : ایسنا