تامین سوخت در شرایطی بدتر از کرونا
تامین سوخت در شرایطی بدتر از کرونا
معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه تهران گفت: در تهران آمادگی کامل تامین و توزیع سوخت وجود دارد و اگر شرایط بدتر از وضعیت فعلی نیز باشد، باز هم در استان تهران در هیچ بخشی برای تامین و توزیع سوخت مشکل نخواهیم داشت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سعیید برخوردار با بیان اینکه شرکت پخش فراورده های نفتی یک دستگاه خدمت رسان است که مسوولیت تامین سوخت را بر عهده دارد، اظهار کرد: در استان تهران تامین سوخت در تمام بخش های تجاری خانگی صنعتی برعهده این شرکت قرار گرفته و برنامه ریزی ما برای تامین سوخت ایمن  و به موقع برای کلیه بخش های موجود در این حوزه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین سوخت در بخش های مختلف وجود ندارد، تصریح کرد: یکی از موارد لازم برای تحقق جهش تولید تامین سوخت است که برای این مهم نیز تمام اقدامات و تدابیر لازم در استان تهران اندیشیده شده است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه تهران با بیان اینکه تامین تمام مایحتاج صنایع، بخش حمل و نقل، تجاری، صنفی و صنعتی را می توانیم انجام دهیم، گفت: ما به عنوان خط آخر توزیع هستیم و برای رسیدن به این مرحله قطعا برای تولید برنامه ریزی شده است.

برخوردار با اشاره به اقدامات وزارت نفت در بخش خدمت رسانی، اظهار کرد: صنعت نفت و وزارت نفت در بخش خدمت رسانی، به وظیفه خود به درستی عمل کرده و به هیچ عنوان در تامین و توزیع سوخت هیچ گاه مشکل نداشته است.

 امیر بنی کریمی گفت: تامین و توزیع انواع فرآورده‌های نفتی بدون وقفه و مشکل در استان در حال انجام است.

وی افزود: در سال ۹۸ به طور میانگین در استان فارس به عنوان چهارمین مصرف کننده سوخت کشور، روزانه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی تامین و توزیع شد .
مصرف بنزین با شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر با کاهش مصرف ۳۲ درصدی به روازنه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسید.
امیر بنی کریمی ادامه داد: سوخت رسانی بدون وقفه و مطلوب به بخش‌های مختلف مصرف بویژه حمل و نقل در استان در حال انجام است.
مدیر منطقه فارس از اعلام آمادگی کامل واحد‌های عملیاتی شرکت پخش و ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و مراکز توزیع در جایگاه‌های سوخت استان خبر داد و افزود: فعالیت نفتکش‌ها، کارکنان و جایگاهداران برای خدمات رسانی به مردم به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
وی با اشاره به احتمال تهدید متصدیان در جایگاه‌های سوخت از بیماری کرونا از هموطنان خواست ضمن خودداری از انجام سفر‌های درون شهری و برون شهری، فقط در موارد ضروری به پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت مراجعه کنند و برای جلوگیری از تعداد مراجعه به جایگاه‌ها نسبت به تکمیل باک خودرو اقدام کنند و با توجه به فراهم شدن زیر ساخت‌های الکترونیکی در تمام جایگاه‌های استان مراجعه کنندگان از طریق کارت بانکی نسبت به پرداخت بهای سوخت اقدام کنند.
بنی کریمی افزود: استان فارس بیشترین وسعت و تعداد جایگاه با بهترین کیفیت از نظر تعداد پمپ را داراست و در حال حاضر ۲۸۷ باب جایگاه سوخت مایع و ۱۲۹ باب جایگاه CNG به ترتیب با ۳ هزار و ۲۰۰ و ۸۰۰ نازل بدون وقفه در حال سوخت رسانی به مردم بوده و به منظور حفظ سلامت مراجعان تمامی تلمبه‌ها و دستگاه‌های کارتخوان و محوطه جایگاه‌ها توسط مالکان جایگاه‌ها مرتب ضد عفونی و گند زدایی می‌شود.
  • منبع خبر : ایسنا