تا روزی که مسئولیت داریم به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم
تا روزی که مسئولیت داریم به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم
وزیر نفت گفت: ما تا آخرین روزی که مسئولیت داریم به وظیفه قانونی خود بدون هیچ کوتاهی و تنازلی عمل می‌کنیم، خطر واقعی این است که ما بگویم چون ماه‌های پایانی دولت است ما کاری انجام ندهیم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بیژن زنگنه امروز پس از بازدید از نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا با توجه به آینده نامعلوم سیاسی کشور و تحریم جهش چهارم صنعت پتروشیمی دست یافتنی است، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در جهش دوم و سوم هم با تحریم روبه‌رو بود، جهش چهارم هم در همین دوره آغاز می‌شود.”تا روزی که مسئولیت داریم به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم

وی ادامه داد: سه مجتمع بزرگ در عسلویه تعریف شده که دو مجتمع در عسلویه و خوراک آن نیز ترکیبی است، ما به زندگی در شرایط تحریم عادت کردیم.

وزیر نفت درباره اینکه بارها عنوان شده صنعت پتروشیمی تحریم‌ناپذیر است آیا چنین موضوعی صحت دارد، افزود: این حرف‌ها بیشتر شعاری بوده و پتروشیمی تحریم‌پذیر است، آن دسته از افرادی که عنوان می‌کنند پتروشیمی تحریم‌ناپذیر است به این دلیل است که می‌خواهند فداکاری و زحمات افراد مجاهدی که در این صنعت کار می‌کنند را نادیده بگیرند. همه موارد تحریم‌پذیر است، کارکنان و مدیران با مجاهدت و فداکاری تحریم را دور زدند. آمریکایی‌های در هیچ بخشی برای ما کم نگذاشتند.

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد دولت آینده طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن در ماه‌های پایانی این دولت آغاز شده از جمله طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را انجام دهد، گفت: این طرح‌ها مصوب دولت و منابعش تامین شده است، ما نمی‌توانیم با توجه به اینکه چند ماه از عمر دولت کنونی باقی مانده است کشور را تعطیل کنیم.

وزیر نفت ادامه داد: ما تا آخرین روزی که مسئولیت داریم به وظیفه قانونی خود بدون هیچ کوتاهی و تنازلی عمل می‌کنیم، خطر واقعی این است که ما بگویم با توجه به اینکه ماه‌های پایانی دولت است، کاری انجام ندهیم، کارمان را با قدرت انجام می‌دهیم و ان‌شاء‌الله دولت‌های آینده هم کار را ادامه می‌دهند.

سال طلایی‌صنعت پتروشیمی

زنگنه همچنین در مراسم گشایش رسمی چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست، اظهار کرد: امسال طلایی‌ترین سال صنعت پتروشیمی به شمار می‌آید؛ بهره‌برداری رسمی از ۱۰ طرح پتروشیمی از ابتدای سال تاکنون یکی از نقاط روشن و امیدبخش در دوره سخت تحریم است.

وی افزود: ظرفیت نهایی تولید محصولات پتروشیمی ایران با تکمیل جهش دوم این صنعت به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد که این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۲، ۸۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و در آمد حاصل از آن ۲۵ میلیارد دلار خواهد بود.”تا روزی که مسئولیت داریم به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم”

به گفته وزیر نفت: در جهش سوم ۳۷ طرح در مرحله اجرایی است که بعضی از این طرح‌ها تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند.

زنگنه اظهار کرد: طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی در چهار زنجیره طراحی شده‌اند و با اجرای این طرح‌ها، خوراک متنوعی برای توسعه صنایع پایین‌دست در دسترس قرار می‌گیرد و بیشتر در مناطق کمتر توسعه یافته متمرکز است.

  • منبع خبر : ایسنا