تجاری سازی طرح‌های فناورانه
تجاری سازی طرح‌های فناورانه
پیرو بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، وزیر صنعت به معاونان و مدیران این وزارتخانه دستور داد تا طرح‌های دانش بنیان و فناورانه را تجاری‌سازی کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، رضا رحمانی این دستور را در پی برگزاری نمایشگاه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان صادر کرده و در آن ضرورت تحقق این مهم را به خصوص در جهت خودکفایی و حمایت از داخلی سازی و تولید ملی مورد تاکید قرار داده است.”دستور وزیر صنعت برای تجاری سازی طرح‌های فناورانه”

گفتنی است حمایت از طرح های فناورانه، کسب و کارهای نوین و مبتنی بر دانش بنیان همواره از اولویت های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و در برنامه امسال که متشکل از هفت محور و ۳۵ برنامه راهبردی نیز هست، جایگاه ویژه ای دارد.

سال گذشته دکتر مسعود برومند ،معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: میزان حمایت از تجاری سازی طرح ها و محصولات فناورانه دانشگاهی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان از هر طرح و مجموعا تا سقف ۲۵ میلیارد ریال است.

در این مراسم دکتر برومند با اشاره به برنامه های پیش رو در روز های برگزاری نمایشگاه گفت: رونمایی از فناوری های منتخب، معرفی فناوری به سرمایه گذار، ارزیابی فناوری ها، انعقاد قراردادهای تجاری سازی، انعقاد تفاهم نامه ها، ارزیابی غرفه ها و کارگاه های آموزشی از رئوس برنامه های نمایشگاه خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد مراکز حاضر در نمایشگاه عرضه فناوری افزود: تعداد مراکز حاضر ۱۹۹ مرکز است که از این تعداد سهم دانشگاه ها ۵۱، پژوهشگاه ها ۱۵، پارک های علم و فناوری ۴۰، مراکز رشد ۷ و موسسات تحقیقاتی ۱۴ مرکز است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: تعداد کل طرح های فناوری برای ارائه در نمایشگاه عرضه ۳۱۹۹ طرح است که ۵۸ درصد به دانشگاه ها ،۱۶ درصد به پارک های علم و فناوری، ۱۱ درصد به مراکز رشد، ۵ درصد به پژوهشگاه ها و ۵ درصد به موسسات تحقیقاتی تعلق دارد.

  • منبع خبر : فارس