تخصیص‌های بهداشت و درمان
تخصیص‌های بهداشت و درمان
وزیر اقتصاد اعلام کرد :حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص‌های بهداشت و درمان پرداخت شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، فرهاد دژپسند اعلام کرد: گمرک با اقدام جدی مانع خروج اقلام مورد نیاز مردم در این روزها شد و در اقدامی بی‌سابقه برخی اقلام را در عرض ۶ ساعت ترخیص کرد.”حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص‌های بهداشت و درمان پرداخت شد”

وی افزود: خوشبختانه مواعد مالیاتی منتهی به ۲۸ اسفند را تا ۳۱ اردیبهشت تمدید کردیم. همچنین افراد می‌توانند اوراقی را بخرند که منابع آن صرف مبارزه با کرونا می‌شود. برای اشخاص حقوقی، این اوراق را به عنوان هزینه‌های قبول قبول درنظر می‌گیریم

وزیر اقتصاد گفت: سعی کردیم در گمرک، بیمه، بورس، خزانه و دارایی به مقابله با کرونا کمک کنیم. همچنین تعدادی از همکاران خود را در حوزه بانک، بیمه و مالیات بر اثر کرونا از دست دادیم.

۲میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان مناطق سیل زده لرستان تخصیص یافت و به زودی پرداخت می شود.

عباس پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با پانا بیان کرد: این میزان اعتبار جهت رفع مشکلات بهداشتی مناطق سیل زده استان در بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است.

او گفت: در راستای تجهیز و به روز رسانی خدمات درمانی در این استان مجوز خرید چهار دستگاه دیالیز برای شبکه بهداشت و درمان سپید دشت با توجه به حضور متخصص داخلی در این شبکه صادر شده است.

پزشکی عنوان کرد: تجهیزات بخش پیوند مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر در ۲ بخش ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت می شود و ۱۰ درصد مطالبات کموتراپی مرکز آموزشی شهید رحیمی، ۱۰ درصد کموتراپی بیمارستان آیت الله بروجردی، و ۱۰ درصد مرکز روان پزشکی مهر خرم آباد که تاکنون پرداخت نشده و مابه التفاوت ابتدای سال تاکنون به زودی به استان پرداخت می شود.

پزشکی ادامه داد: همچنین یک پزشک فوق تخصص غدد بزرگسال علاوه بر ۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص توزیع شده در سطح استان به زودی مشغول خدمت می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: «سی تی اسکن» بیمارستان عشایر خرم آباد با اعتبار یک میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان خریداری شد.

  • منبع خبر : مهر