تراز تجاری در پاییز امسال اعلام شد
تراز تجاری در پاییز امسال اعلام شد
آمار بانک مرکزی از وضعیت صادرات و واردات در پاییز امسال نشان می‌دهد که در این مدت واردات گمرکی ۲۶ میلیارد و ۸۵۸ میلیون دلار و صادرات نیز معادل ۲۵ میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار بوده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد طبق آنچه بانک مرکزی از وضعیت صادرات و واردات در پاییز سال جاری منتشر کرده، ۲۵ میلیون و ۱۶ هزار تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۸۵۸ میلیون دلار کالا به کشور وارد شده است. تراز تجاری در پاییز امسال اعلام شد

همچنین، در این مدت ۸۵ میلیون و ۲۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار صادر شده است.

بررسی جزئیات واردات در ماه‌های مهر، آبان  و آذر بیانگر آن است که در این ماه‌ها به ترتیب معادل دو میلیون و ۸۰۸، دو میلیون و ۵۴۹ و سه میلیون و ۱۳۵ هزار تن واردات صورت گرفته و ارزش واردات در این ماه‌ها نیز به ترتیب سه میلیارد و ۲۵۷ میلیون دلار، سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار و سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار بوده است.

آذر دارای بیشترین واردات

با این حساب، بیشترین ارزش واردات مربوط به ماه آذر  بوده و کمترین ارزش واردات متعلق به آبان بوده است. علاوه براین، کمترین میزان واردات مربوط به آبان ماه و بیشترین میزان واردات هم در ماه آذر اتفاق افتاده است.

تراز تجاری معادل منفی یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار

طبق این گزارش، مهر ماه با ۱۹ میلیون و ۲۵۵ هزار تن صادرات به ارزش چهار میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

همچنین، آذر ماه با ۹ میلیون و ۴۴۲ هزار تن صادرات به ارزش سه میلیارد و ۶۶۴ میلیون دلار کمترین میزان صادرات را داشته است.

علاوه براین، در آبان سال جاری نیز صادراتی به میزان ۱۰ میلیون و ۲۴۷ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار صورت گرفته و تراز تجاری کشور در پاییز امسال نیز باز هم منفی یک میلیارد و ۷۴۶ میلیون دلار بوده است.

  • منبع خبر : ایسنا