تسویه ۸۷ درصد مطالبات گندمکاران/رشد ۹ درصدی خرید تضمینی
تسویه ۸۷ درصد مطالبات گندمکاران/رشد ۹ درصدی خرید تضمینی
وزارت صمت اعلام کرد: تاکنون حدود ۸۷ درصد از پول گندم‌های تحویلی کشاورزان به مراکز خرید تسویه شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد براساس اعلام وزارت صمت، تاکنون حدود ۸۷ درصد از پول گندم‌های تحویلی به مراکز خرید تسویه شده است.

در مقایسه با دوم مردادماه سال گذشته، خرید تضمینی رشد ۹ درصدی در کشور دارد و در حال حاضر مراکز خرید در ۳۱ استان آماده تحویل گندم کشاورزان هستند.

گندم کارانی که تا ۲۳ تیرماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده به طور کامل پول خود را دریافت کرده‌اند.تاکنون ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان معادل پول کل خرید ۷.۷ میلیون تن سال گذشته به گندم کاران پرداخت شده است.

مقدار خرید تضمینی گندم هم نسبت به دوم مردادماه سال گذشته رشد ۹ درصدی دارد. که به مرور زمان این افزایش خرید بیشتر می‌شود. ارزش کل خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.” ۸۷ درصد مطالبات گندمکاران تسویه شد”

همچنین تاکنون ۲۷۸ هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود ۱,۱۵۷ میلیارد تومان خریداری شده است.

« سید محمد تقی طباطبایی » از خرید تضمینی چهار میلیون و ۱۸ هزار تن گندم تا ۸ تیرماه خبرداد و افزود: ارزش گندم‌های خریداری به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت سال گذشته در همین زمان از لحاظ وزنی هفت درصد و از لحاظ ارزش ریالی ۵۷ درصد رشد دارد.

طباطبایی گفت: با پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از پول کشاورزان، مطالبات گندم‌کارانی که تا ۳۱ خرداد گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند و در سامانه ثبت و تسویه شده است.

کیقباد قنبری، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خبر داد و اظهار داشت: این استان با داشتن ۱۴۰ هزار تن ظرفیت انبار و سیلو، کمبود و محدودیتی برای ذخیره سازی گندم خریداری شده از کشاورزان ندارد.

او افزود: خرید تضمینی محصول گندم استان از بهره‌برداران تا ابتدای شهریورماه در مراکز از پیش تعیین شده ادامه دارد.

  • منبع خبر : مهر