تشدید بازرسی بر بازار مرغ
تشدید بازرسی بر بازار مرغ
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از تشدید نظارت بر بازار توزیع مرغ از سوی اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از اتاق اصناف، بهنام نیک منش با اعلام این خبر افزود: در یکی از گشت‌های مشترک از میدان بهمن تا سطح شهر در خرده‌فروشان بازرسی داشتیم.”تشدید بازرسی و نظارت بر بازار مرغ

وی افزود: در این بازدید مشخص شد برخی مرغ را با قیمت گران از کشتارگاه خریداری کرده‌اند ولی با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار همه واحدهای صنفی ملزم به عرضه مرغ با قیمت هر کیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان شدند.

بر این اساس، غرفه‌داران میدان بهمن نیز ملزم شدند مرغ را با قیمت ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان به خرده فروشان عرضه و فاکتور ارائه دهند.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد مرغ حداقل ۱۰ هزار تومان گران‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود و مردم برای تهیه مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی باید ریسک بیماری کوید ۱۹ را بپذیرند و در صف‌های طولانی بایستند تا شاید مرغ تنظیم بازاری به دستشان برسد.

محمد عباسی در بازدید از انبار های ذخیره سازی مرغ منجمد در بندرعباس، با بیان اینکه اکنون ۲۲۰ تن مرغ منجمد و ۶۰ تن گوشت قرمز در انبارهای استان ذخیره سازی شده است، گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد ۱۵,۵۰۰ تومان و گوشت قرمز منجمد نیز ۸۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۹۰۰ تن برنج و ۳۰۰ تن شکر هم در انبارهای استان هرمزگان ذخیره سازی شده است، اظهار کرد: هر بسته شکر یک کیلوگرمی در فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی با قیمت ۸,۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

امروزه گرانی و مشکلات اقتصادی مسئله جدیدی نیست بلکه مردم در اقصی نقاط کشور از یک سال گذشته گرفتار موج گرانی شده و روزهای پر دغدغه‌ای را سپری می‌کنند.

در کنار ضربه کرونا به اقتصاد خانوارها، گرانی در بسیاری از کالاهای اساسی که باید در سبد مصرف خانواده باشد، رنج جامعه به ویژه سرپرست خانوارها را دوچندان کرده است.

چه نیکو گفته‌اند رهبر عظیم الشان انقلاب که گرانی‌ها و مشکلات معیشتی در آستانه عید «غُصه بزرگی» ایجاد کرده است.”تشدید بازرسی و نظارت بر بازار مرغ”

این روزها کمبود برخی کالاها از یک سو و گرانی اجناس از سویی دیگر تعادل بازار را بر هم زده و پای معیشت خانواده‌ها را هم لنگ کرده است.

 

  • منبع خبر : ایسنا