دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری می‌گیرند/تشکیل بورس املاک به تصویب شورای عالی بورس رسید
دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری می‌گیرند/تشکیل بورس املاک به تصویب شورای عالی بورس رسید
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از تصویب راه اندازی بورس املاک و مستغلات در نشست امروز شنبه ۴ مرداد شورای عالی بورس خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد حسین سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس در حساب کاربری خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: در جلسه امروز (شنبه ۴ مرداد) شورای عالی بورس، تشکیل بورس املاک، مستغلات و امتیازات ایران، تصویب شد.”دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری می‌گیرند”

پیش از این نیز فرهاد دژپسند در دیدار با فعالان بازار سرمایه از راه اندازی بورس املاک و مستغلات برای دستیابی به اهداف مصرح در قانون بودجه امسال مبنی بر واگذاری املاک دولتی تا سقف ۶۰ هزار میلیارد تومان خبر داده بود.

همچنین علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران نیز اواسط تیرماه با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما، اعلام کرده بود: در این بورس علاوه بر ایجاد شفافیت در برگزاری مزایده املاک دستگاه‌های دولتی، برای پروژه‌های انبوه سازی مسکن، اعتبارات لازم اعم از نقدی و زمین از محل عرضه عمومی، تأمین منابع خواهد شد.” تشکیل بورس املاک به تصویب شورای عالی بورس رسید”

حسین سلاح ورزی  ضمن تایید این خبر گفت: بحث در رابطه با اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت از مدت‌ها پیش مطرح شده بود که سر انجام صبح امروز با نهایی شدن بحث‌ها و جمع بندی در رابطه با آن، به تصویب نهایی رسید.

او پیش‌بینی کرد با نهایی شدن این مصوبه، اجرای آن و جزییات مربوط به اعطای این کارت‌ها به صاحبان سهام عدالت به زودی در دستور کار قرار بگیرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران درباره نقش بخش خصوصی در اجرای این طرح نیز اظهار کرد: بحث تصویب و پیگیری این کارت‌ها مربوط به بخش خصوصی نیست و نهادهای تصمیم گیر و اجرایی کشور باید در رابطه با آن تصمیم گیری می‌کردند اما بخش خصوصی مانند دیگر مسائل تلاش می‌کند به عنوان بازوی کمک کننده در کنار دولت باشد و در حوزه اجرا و مشورت حضور داشته باشد.

سلاح ورزی با بیان اینکه تصویب این موضوع می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد، گفت: یکی از دغدغه‌ها پس از عرضه سهام عدالت به مردم و گشایش امکان و خرید و فروش آن، بر هم خوردن نظم و آرامش بازار سرمایه بود که این کارت‌های اعتباری می‌توانند بخشی از نگرانی‌ها را کمتر کنند.

به گزارش ایسنا، در چارچوب ارائه کارت اعتباری به صاحبان سهام عدالت، این افراد می‌توانند به جای فروش سهام خود، کارت‌هایی دریافت کنند و به اندازه بخشی از ارزش سهام خود، در طول سال خرید کرده و در پایان سال این پول را تسویه کنند.

رییس سازمان خصوصی سازی در اردیبهشت امسال اعلام کرد که بیش از ۴۹ میلیون ایرانی سهام عدالت دارند.

  • منبع خبر : مهر