تشکیل ۱۳۷۷ پرونده تخلفاتی برای کاغذ چاپ و تحریر
تشکیل ۱۳۷۷ پرونده تخلفاتی برای کاغذ چاپ و تحریر
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۱۷۴ مورد بازرسی در حوزه کاغذ چاپ و تحریر خبر داد و گفت: ارزش تخلفاتی پرونده‌های تشکیل شده از مرز ۳۳۰ میلیارد ریال گذشت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عباس تابش با بیان اینکه طبق مصوبات کارگروه تنظیم بازار، که در ۲۵ مردادماه سال ۹۷ و ۱۴ شهریورماه همان سال ابلاغ شده است، تمامی مسئولیت‌های اصالت سنجی مربوط به ثبت سفارش، تأمین ارز و کالا، قیمت و نحوه توزیع کاغذ در حوزه شرکتهای واردکننده کاغذهای چاپ و تحریر، مطبوعات بالکی و ال دبلیو سی بر عهده کمیته‌ای به مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: وزارت آموزش و پرورش با مشارکت دفتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن واردکنندگان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در این مورد مشارکت دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس با توجه به حیطه اختیارات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بنا بر وظایف ذاتی و نظارتی آن، این سازمان همکاری لازم را با دستگاه‌های مربوطه و بالاخص تنظیم بازار از جمله اخذ و بررسی بهای تمام‌شده کاغذهای وارداتی با ارزهای رسمی را داشته و این بهای تمام شده را به کارگروه تنظیم بازار و کمیته ساماندهی کاغذ اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: در عین حال، ابلاغ رعایت ضوابط توزیع و قیمت کاغذ به انجمن واردکنندگان کاغذ و همچنین بررسی موردی قیمت‌های مجاز فروش برخی از شرکتهای واردکننده، ثبت قیمت تعیین شده کاغذهای وارداتی در سامانه ۱۲۴، اخذ و ارسال لیست توزیع کاغذ به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان‌ها جهت اقدام نظارتی نیز، از جمله سایر اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حوزه بازار کاغذ چاپ و تحریر است.

به گفته تابش، متعاقب بازرسی‌های انجام شده توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها طی سال ۹۷ در مجموع تعداد ۳۳ هزار و ۱۷۴ مورد بازرسی که به تشکیل ۱۳۷۷ پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۳۳۰ میلیارد دریالمربوط به واردکنندگان، بنکداران، انبارهای نگهداری کاغذ و خرده فروشی منجر شده، صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در عین حال، طی ۴ ماهه سال جاری تعداد بازرسی به عمل آمده ۸۵۱۳ مورد و تعداد پروونده هایمتشکله ۳۹۹ مورد بوده است.

  • منبع خبر : مهر