تصویب افزایش حق مسکن در هیات دولت
تصویب افزایش حق مسکن در هیات دولت
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار را با قید دو فوریت جهت بررسی و تصویب به ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار را با قید دو فوریت جهت بررسی و تصویب به هیئت وزیران ارایه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

۱۷ خرداد ماه دویست و نود و دومین نشست شورای عالی کار  با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی حق مسکن کارگران تشکیل جلسه داد. مصوبات این جلسه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن بود که برای تأیید نهایی به هیئت وزیران فرستاده شد. بعد از تصویب در هیئت وزیران قابلیت اجرایی در فیش های حقوقی کارگران را خواهد داشت.

روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت خبر از تصویب افزایش حق مسکن در هیأت دولت داد.

در این اطلاع رسانی آمده بود،پیشنهاد افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در جلسه ۱۷ خرداد ۹۹ شورایعالی کار از سوی محمد شریعتمداری به هیأت دولت ارائه شد و مورد موافقت قرار گرفت.

به موجب این پیشنهاد، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای تیر سال ۹۹، مبلغ سه میلیون ریال تعیین می‌شود.حق مسکن کارگران در سال قبل یک میلیون ریال بود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار را با قید دو فوریت جهت بررسی و تصویب به هیئت وزیران ارایه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

این تغییرات به نفع کارگران بویژه کارگران با سابقه کار کمتر از یکسال و نیز بازنشستگان تامین اجتماعی خواهد بود که طی بخشنامه شماره ۴۸۶۹۲ مورخه ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ابلاغ شده است.

بنابراین؛

در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹ حقوق کارگران طبق بخشنامه شماره ۷۹۳۳ مورخه ۱۳۹۹/۰۱/۲۶ خواهد بود

از ابتدای تیر ماه ۱۳۹۹ حقوق کارگران طبق بخشنامه شماره ۴۸۶۹۲ مورخه ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ خواهد بود.

جدول حقوق ۹۹ کارگران در دو بازه زمانی فوق به ترتیب زیر است:

عنوان قبل از تیرماه ۹۹ تیرماه ۹۹ و بعد از آن
حداقل مزد ۶۱۱۸۰۹ ریال ۶۳۶۸۰۹ ریال
پایه سنوات روزانه ۵۸۳۳۳ ریال ۳۳۳۳ ریال
سایر سطوح مزدی ۱۵ درصد به علاوه ۳۰۳۳۸ ریال روزانه ۱۵ درصد به علاوه ۵۵۳۳۸ ریال روزانه
  • منبع خبر : ایران جیب