تضمین پرداخت تعهدات شرکت‌های دولتی
تضمین پرداخت تعهدات شرکت‌های دولتی
وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تضمین پرداخت بابت پوشش تعهدات قراردادی شرکت های دولتی ایرانی را که قرارداد مربوط به آن به اشکال مختلف ترتیبات قراردادی به ویژه ساخت، مالکیت و بهره‌برداری منعقد می‌کند، صادر نماید.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد هیئت وزیران در جلسه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، موضوع مجوز تضمین پرداخت پوشش تعهدات قراردادی شرکت‌های دولتی ایرانی را اصلاح کرد.

بر این اساس، به منظور تجهیز و تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های زیربنایی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تضمین پرداخت بابت پوشش تعهدات قراردادی شرکت های دولتی ایرانی را که قرارداد مربوط به آن به اشکال مختلف ترتیبات قراردادی به ویژه ساخت، مالکیت و بهره‌برداری منعقد می‌کند، صادر نماید.

در این مصوبه آمده است: هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۹/۲/۱۴ به پیشنهاد شماره ۲۱۱۰۲۰۵۸-۶۸۹۳ مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۰ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

متن زیر به عنوان تبصره به ماده (۲) آیین نامه اجرایی ماده (۶) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع تصویب نامه شماره ۱۹۰۱۱ت ۳۵۰۸۱ه مورخ ۱۳۸۵/۲/۲۷ و اصلاحات بعدی آن اضافه میشود.

تبصره – به منظور تجهیز و تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری و اجرای طرحهای زیربنایی کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تضمین پرداخت بابت پوشش تعهدات قراردادی شرکتهای دولتی ایرانی را که قرارداد مربوط به آن به اشکال مختلف ترتیبات قراردادی به ویژه ساخت، مالکیت و بهره برداری منعقد می کند، صادر نماید.

 فرهاد فرهاد دژپسند در پایان نشست با فعالان بازار سرمایه در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر آماده سازی کار عرضه سهام این دو باشگاه بزرگ فرهنگی ورزشی، عرضه سهام چند پالایشگاه و بنگاه‌های بزرگ نیز در بورس در حال آماده شدن است که به نوبت در بورس پذیرش و عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه شرکت‌های بانک‌های خود را در بورس عرضه خواهیم کرد، گفت: واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌های دولتی و بانک‌های اصل ۴۴ جدی است و مذاکرات برای نهایی شدن این واگذاری‌ها در حال انجام است، عرضه سهام شرکت‌های تأمین اجتماعی آغاز شده و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی هم در نشست با ما برای واگذاری سهام برخی بنگاه‌های زیر مجموعه شأن در بورس اعلام آمادگی کردند، بنابراین امسال سال پیک عرضه سهام دولت و بخش عمومی در بورس است.

 

  • منبع خبر : فارس